عکس ترسناک ترین موجودات

این موجودات ترسناک، واقعی هستند!

دنیای حیوانات پر است از موجودات با نمک و دوست داشتنی. در این میان برخی حیوانات نیز هستند که به هیچ وجه در این قاعده قرار نمی گیرند. این نوع موجودات را در زمین و زیر آب می توان پیدا کرد. برخی از آنها چنگ و دندان های تیزی دارند و برخی نیز بدون اینکه آزاری داشته باشند فقط ظاهری ترسناک دارند. در این مقاله می خواهم ۱۰ مورد از حیواناتی که ظاهری بسیاری ترسناک دارند را به شما معرفی کنم.

اژدها ماهی سیاه

اژدها ماهی سیاه

اژدها ماهی سیاه یک نوع ماهی درخشنده است که در عمق آبهای اقیانوس زندگی می کند. نوع ماده این ماهی دندان های چنگ مانند بسیار تیز و زردپر بلندی دارد که از چانه اش آویزان است. زردپر این ماهی حاوی photophore ( نور آور ) است که نور تولید می کند و این ماهی از آن به عنوان دام برای جذب طعمه ها استفاده می کند. اژدها ماهی های بالغ ماده می توانند به طول ۲ فوت برسند و به مار ماهی شبیه شوند. نوع نر این گونه از ماهی ها نسبت به نوع ماده آن کمتر ترسناک است. آنها از ماده ها خیلی کوچکتر هستند، دندان بلند و تیزی ندارند و فقط به اندازه ای زنده می مانند که بتوانند جفت گیری کنند.

خفاش شانه سفید

خفاش شانه سفید

خفاش شانه سفید (Ametrida centurio ) از گونه خفاش های جنوبی و مرکزی آمریکا هستند. این خفاش های کوچک چشم هایی بزرگ و دماغی برآوده و رو به بالا دارند ( مانند شاخ )، دندان های تیز را نیز باید اضافه کرد تا ظاهر وحشتناک این خفاش کامل شود. با وجود این ظاهر ترسناک خفاش شانه سفید هیچ خطری برای انسان ها ندارد. غذای آنها تشکیل شده است از حشرات و میوه هایی که در جنگل های استوایی پیدا می کنند. این نوع از خفاش به خاطر قسمت های سفیدی که روی شانه هایش دارد به این نام شهرت یافته.

ماهی دندان نیش

ماهی دندان نیش

ماهی دندان نیش (Anoplogaster cornuta ) یکی از موجودات ترسناک عمق دریاهاست که سری بزرگ و دندان های نیش مانند بسیار تیزی دارد. دندان های پایینی این ماهی بسیار بزرگ است طوری که نمی تواند دهانش را کامل ببندد. وقتی دهانش بسته است این دندان های بلند وارد قسمت جیب مانندی در بالای دهانش می شوند. شرایط سخت عمق دریاها باعث می شود غذا پیدا کردن برای ماهی دندان نیش سخت شود. ماهی های دندان نیش بالغ شکارچیانی بسیار تهاجمی هستند آنها معمولا طعمه را به داخل دهانشان می کشند و همانطور درسته غورتش می دهند. دندان های نیش مانند بزرگشان طعمه را که معمولا ماهی و میگو است نگه می دارد و اجازه فرار را به آنها نمی دهد. دندان نیش بر خلاف ظاهر بسیار ترسناکی که دارد برای انسان ها تهدیدی به حساب نمی آید.

کرم نواری

کرم نواری

کرم نواری یک نوع انگل است که در دستگاه گوارش میزبانش زندگی می کند. این موجود با ظاهر عجیب و غریبش اطراف سر خود قلاب و مکنده دارد که کمکش می کنند به دیواره های روده حمله کند. بدن بلند و تقسیم بندی شده این کرم می تواند به طول ۲۰ فوت ( ۶۱۰ سانت ) برسد. کرم نواری می تواند حیوانات و انسان ها را دچار خود کند. مردم معمولا با خوردن گوشت خام یا نیمه پخته حیواناتی که مبتلا به این کرم هستند به این نوع انگل گرفتار می شوند. این کرم با جذب مواد مغذی که قربانی اش می گیرید رشد می کند.

ماهی گیر ماهی

ماهی گیر ماهی

ماهی گیر ماهی یکی از انواع ماهی های درخشنده است که در اعماق دریاها زندگی می کند. نوع ماده این ماهی روی سر خود یک توده درخشنده لامپ مانند دارد که از آن آویزان است. این ماهی از این قسمت درخشنده به عنوان طعمه برای جذب قربانیانش استفاده می کند. در برخی گونه ها درخشندگی حاصل از تولید مواد شیمیایی توسط باکتری های همزیست است. این ماهی ترسناک دهان بسیار بزرگ و دندان های تیزی دارد که زاویه شان به طرف داخل است.

ماهی گیر ماهی می تواند طعمه هایی را بخورد که دو برابر خود هستند. نوع نر این ماهی ها از ماده ها بسیار کوچکتر هستند. در برخی گونه ها نر برای جفت گیری به ماده متصل می شود. نر در تمام طول مدت به ماده متصل می ماند و از مواد مغذی او به صورت مشترک استفاده می کند.

عنکبوت پرنده خوار

عنکبوت پرنده خوار

عنکبوت پرنده خوار یکی از بزرگترین عنکبوت ها در دنیا است. این عنکبوت ها از دندان های خود برای گرفتن طعمه و تزریق سم به او استفاده می کنند. سم عنکبوت باعث حل شدن درون بدن قربانی می شود بنابراین شکارچی قربانی خود را می مکد و فقط پوست و استخوانش را به جا می گذارد. عنکبوت پرنده خوار معمولا پرنده های کوچک، مارها، مارمولک ها و غورباغه ها را می خورد. این عنکبوت بزرگ مو دار که ظاهر ترسناکی هم دارد در صورت احساس خطر و تهدید حالت تهاجمی می گیرد و حمله می کند.

عنکبوت پرنده خوار می تواند از موهایی که روی پایش دارد برای تولید صدا استفاده کند تا خطرات بالقوه را خنثی کند. اگر انسانی مزاحم این عنکبوت شود او را نیش خواهد زد اما سمش برای ما کشنده نیست.

افعی ماهی

افعی ماهی

افعی ماهی از عنوان ماهی های درخشانی است که در اعماق دریاها و آبهای گرمسیری و معتدل یافت می شود. این ماهی نیش های تیز دندان مانندی دارد که به کمک آنها بدن طعمه اش را می درد. دندان های افعی ماهی آنقدر بلند هستند که وقتی دهانش بسته است به پشت سرش می رسند. افعی ماهی دارای ستون فقرات بلندی دارد که از باله پشتی اش کشیده شده. در قسمت ستون فقرات افعی ماهی مواد تولید کننده نور وجود دارد.

با استفاده از این نور طعمه را به فاصله ای از خود نزدیک می کند که بتواند به او حمله کند. افعی ماهی ظاهر واقعا ترسناکی دارد اما اندازه کوچک آن باعث شده هیچ خطری برای انسان نداشته باشد.

ایزوپاد غول پیکر اعماق دریا

ایزوپاد غول پیکر اعماق دریا

این جانور سخت پوست که در اعماق دریا زندگی می کند می تواند تا طول ۲٫۵ فوت ( ۷۶ سانت ) برسد. پوشش سخت بیرونی آنها چند قطعه است و هفت پا دارد به همین دلیل به آدم فضایی ها شباهت پیدا کرده. ایزوپاد غول پیکر می تواند برای رفتن به حالت دفاعی خود را به شکل یک توپ دربیاورد.غذای ایزوپاد را نهنگ ها و ماهی های مرده تشکیل می دهند. این موجودات می توانند تا مدت زمانی طولانی بدون غذا زندگی کنند و هرچیزی که به دردشان می خورد را برای بقا استفاده می کنند.

خرچنگ شاپرک کرم ابریشم

خرچنگ شاپرک کرم ابریشم

خرچنگ شاپرک کرم ابریشم ظاهر بسیار عجیبی دارد. نام این جانور به خاطر شباهتی که به دم خرچنگ دارد انتخاب شده. خرچنگ شاپرک کرم ابریشم کاملا بی آزار است و سیستم دفاعی اش نیز مخفی شدن و استتار است. وقتی مورد تهدید قرار می گیرد طوری ژستش را تغییر می دهد که گویا عنکبوتی زهرآگین یا حشره ای کشنده است.

موش کور دماغ ستاره ای

 

موش کور دماغ ستاره ای

موش کور دماغ ستاره ای از پستاندارانی است که ظاهر بسیار عجیبی دارد و نامش را نیز از شاخک های گوشتی که اطراف دماغش دارد گرفته. از این شاخک ها برای حس کردن اطرافش، شناسایی طعمه و جلوگیری از ورود خاک به دماغش استفاده می کند. موش کود دماغ ستاره ای در خاک های مرطوب جنگل های گرمسیری، مراتع و باتلاق ها خانه می سازد. این جانور از چنگال های بزرگی که در پاهای جلویی دارد برای حفر کردن زمین استفاده می کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.