تسکین درد زانو با تمرینات خانگی

تسکین درد زانو با تمرینات خانگی

 

اگر از درد زانو رنج میبرید بهتر است با برخی تمرینات ورزشی موثر برای کاهش این عارضه آشنا شوید. برخی دردهای مفصلی به خاطر کم تحرکی و یکجانشینی طولانی است. برای پیشگیری از آسیب های جدی در این ناحیه بهتر است به توصیه های فیزیوتراپیست ها دقت کنید.

درد زانو شایعترین مشکل سیستم اسکلتی عضلانی است که موجب میشود مردم به پزشک مراجعه کنند. در جوامع امروزی که از یک طرف آمادگی جسمانی مردم کم شده و از طرف دیگر آسیب های ورزشی بیشتر شده است زانو درد بیشتر از قبل دیده میشود.

در اکثر درد های زانو التهاب در بافت های مفصلی وجود دارد و صرفنظر از علت درد، هدف مشترک درمان کاهش التهاب است. بدنبال هر آسیبی به مفصل زانو، موادی در محیط مفصل آزاد شده که التهاب ایجاد میکنند. این مواد خود موجب آسیب بیشتر به بافت های زانو شده که موجب ایجاد یک دور باطل با بازخورد مثبت میشود یعنی شدت درد مرتبا بوسیله خودش افزایش پیدا میکند. التهاب ایجاد شده موجب ادامه و پیشرفت درد زانو میشود. برای شکستن این دور باطل و کاهش درد باید از ادامه ایجاد آسیب های جدید جلوگیری کرد و موادی را که موجب التهاب میشوند به نحوی کنترل کرد.

صرفنظر از علت درد زانو، اقدامات مشترکی وجود دارند که با توسل به آنها میتوان التهاب را کاهش داده و شدت درد را کم کرد. مهمترین این اقدامات عبارتند از حمایت، استراحت، سرما، بالا نگه داشتن زانو، بانداژ و دارو.

اگر میدانید چه عاملی موجب زانو درد شما شده است باید آن را موقتا ادامه ندهید. بطور مثال اگر روزانه میدوید و اخیرا بدنبال افزایش مدت دویدن، دچار زانو درد شده اید باید موقتا دویدن خود را قطع کرده و به زانوانتان استراحت بدهید. این استراحت به بافت های آسیب دیده اجازه میدهد تا خود را ترمیم کرده و بدینوسیله درد شما از بین برود.

 

ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید.

آرنج‌ها را ستون بدن کنید و در حالی که ساعد دست‌ها روی زمین قرار دارند، کمرتان را از روی زمین بلند کنید و حالت نیمه‌نشسته بگیرید.

زانوها را خم کنید. به طوری که کف پاها همچنان روی زمین باشند.

حالا پای راست خود را بدون خم کردن زانوها بلند کنید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.

۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس جای پاها را عوض کنید.

۲ مرتبه در طول روز و هر مرتبه ۱۰ تا ۱۵ بار این کار را تکرار کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.