تغذیه رژیمی در طول سفر

تغذیه رژیمی در طول سفر

اگر در رژیم غذایی به سر میبرید و می خواهید به سفر بروید بهتر است بیشتر به تغذیه و خورد و خوراک خود در طول سفر اهمیت دهید از آنجایی که غذاهای بین راهی و رستورانی رژیمی نیستند بهتر است برخی اصول مهم در تغذیه ای را در طول سفر از یاد نبرید.

همیشه در سفر ظرف‌هایی آماده داشته باشید که حاوی مواد دارای مغذی زیاد، میوه‌های پرفیبر و سبزیجات باشد. حتی در رستوران‌ها و هتل‌ها هم سعی کنید چنین چیزی سفارش بدهید. خوردن سالادهای اسفناج یا کاهو به‌عنوان غذای اصلی یا کنار غذای دیگر، انتخاب خوبی است. یا مثلا اگر میگو یا مرغ سفارش می‌دهید،سعی کنید سبزیجات بخارپز یا گریل‌شده کنارش بخورید.توجه داشته باشید که نیمی از چربی‌های دریافتی از انواع سس‌ها نشات می‌گیرند. بعضی از چاشنی‌ها، کالری و چربی خیلی زیادی دارند، به‌خصوص سس‌های مایونز و خامه‌ای شکل. چاشنی‌هایی انتخاب کنید که در هر وعده، کم‌تر از ۲۵ کالری داشته باشند،مثل سس گوجه‌فرنگی، سس خردل و سس تنوری.در سفر هم می‌توانید از ماهی خیلی استفاده کنید و نیاز هفتگی بدنتان به امگا ۳ را تامین کنید. اما دقت کنید که ماهی‌های سرخ‌شده گزینه‌های خوبی نیستند.

ماهی‌های کباب‌شده یا گریل‌شده را انتخاب کنید و اگر در رستوران همراه ماهی، سس هم بود، نباید از سس نخورید.خوردن بیسکویت‌هاو چیپس‌ها در سفر خیلی وسوسه‌برانگیز است؛ اما این خوراکی‌ها، کالری خیلی زیادی به بدن وارد می‌کنند و باعث سیر شدن قبل از وعده اصلی غذایی می‌شوند. پس بهتر است از سالادها یا آب‌میوه‌های طبیعی به‌جای آن‌ها استفاده کنید.یکی از بخش‌های لذت‌بخش سفر، خوردن دسرها است. اگر بعد از خوردن وعده اصلی غذایی، احساس سیری کردید، لازم نیست همان موقع دسر را بخورید. صبر کنید تا وقتی که دوباره گرسنه شدید. بعضی اوقات هم بهتر است که دسر را با کسی دیگر تقسیم کنید

شما می توانید بعضی اوقات برای خود فقط سوپ سفارش دهید و یا باقیمانده غذای کودک خود را که می خواهید از اسراف آن جلوگیری نمایید! استفاده کنید.

البته بعضی از ما علاوه بر غذای خود که به طور کامل می خوریم، باقیمانده غذای کودک مان را نیز به بهانه عدم اسراف می خوریم.

توصیه دیگر آن است که شما می توانید غذای خود را با همسرتان به طور شریکی استفاده نمایید.

اگر خجالت می کشید از این که یک غذا برای دو نفر سفارش دهید، می توانید هر کدام یک ظرف سفارش دهید و نیمی از هر ظرف را در یک ظرف یک بار مصرف جدا بریزید و برای وعده بعدی خود، در یخچال نگهداری نمایید.

.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *