تقویت حواس کودک از طریق مشاهده

برای تقویت حواس کودکتان و بالابردن مهارت های وی ، بگذارید با مشاهده اشیا و لمس کردن و بوکشیدن آن ها ،به بررسی دنیای پیرامون خود بپردازد .اجازه دهید جهت تقویت حواس،به صورت فردی واقعیت آن ها را دریابد و از طریق دیداری کشفیات جالبی به دست بیاورد .باید به تنهایی به این یافته ها دست پیدا کند .

شما باید به‌عنوان پدر یا مادر، با کودک درباره روند استفاده از حواس بشری برای جمع‌آوری اطلاعات و به‌طور خاص مهارت مشاهده صحبت کنید. باید به کودک بگویید که دانشمندان از حواس بشری برای مشاهده استفاده می‌کنند و اگر او هم از حواس خودش به‌خوبی استفاده کند، درواقع مانند یک دانشمند رفتار می‌کند.

وقتی که کودک خُردسال شما از بینایی , شنوایی,چشایی, بویایی و لامسه برای مواجهه با جهان استفاده می‌کند، اطلاعاتی را به‌دست می‌آورد که در فهم چگونگی عملکرد امور واقعا به او کمک می‌کنند. گام سوم یکی از نکات مهم این است که کودک باید روند آماده‌سازی برای مشاهده اشیا را از نزدیک ببیند. بنابراین،بهترین کار این است که خود شما، روند مشاهده اشیا را به کودک نشان بدهید. در حالت ایده‌آل مشاهده، فرد باید ذهن خودش را از هر چیز دیگری آزاد کند تا بتواند برای مشاهده دقیق اشیای مورد نظر آماده شود. شما باید به کودک بگویید که نشستن یا ایستادن در یک نقطه به‌مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه و آن هم با سکوت کامل، قوه مشاهده ما را به‌خوبی فعال می‌کند.

سلامتیسم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.