تهیه اسموتی با ریحان

تهیه اسموتی با ریحان

از مزایای درمانی گیاه ریحان می توانیم به رفع سردردهای عصبی اشاره کنیم این گیاه تاثیرات مفیدی بر درمان مشکلات کلیوی خواهد گذاشت. با استفاده از نعنا و ریحان و کمی گشنیز می توانید یک اسموتی گیاهی فوق العاده مفید تهیه کنید.

درست است که اسموتی‌های گیاهی سرشار از میوه‌ها و سبزیجاتی هستند که مواد مغذی مهمی دارند، اما اضافه کردن گیاهان خاص و ادویه‌های خاص دیگر باعث می‌شود که این نوشیدنی‌ها خیلی مفیدتر شوند و مزیت‌های بیشتری برای بدن داشته باشند.ریحان یکی از از همین گیاهان است که طبع گرمی دارد، اسموتی‌ها را مفیدتر می‌سازد و نقش مثبتی در تقویت کلیه‌ها ایفا می‌کند. کلیه، نقش مهمی در از بین بردن مواد زائد بدن دارد و سمومی که وارد جریان خون می‌شوند را خنثی می‌کند؛ مثل عناصر مسمومی که با خوردن غذاهای خیلی فرآوری‌شده وارد خون می‌شوند. مزیت مهم دیگر ریحان این است که به‌آسانی در خانه قابل پرورش است و مثلا در باغچه خانگی، گلخانه یا حتی آشپزخانه هم می‌تواند رشد کند.

اگر قصد دارید عطر و طعم خیلی بهتری به اسموتی‌ها بدهید، حتما از گشنیز استفاده کنید. این گیاه، حاوی مواد مغذی مختلفی است که اهمیت آن را زیاد می‌کند، اما ضمنا این توانایی مهم را نیز دارد که به فلزات سنگین سمی در بدن می‌چسبد و این مواد زائد را از بدن خارج می‌کند. همین نکته است که اهمیت این گیاه را دو برابر می‌کند.

نعنا از گیاهانی است که با ترکیبات و تجمعات مواد سمی در معده و روده بزرگ مقابله می‌کند و همین مواد هستند که باعث اختلال در هضم می‌شوند. اگر می‌خواهید از شرّ دل‌درد، نفخ یا یبوست رها شوید، نعناع دقیقا همان گیاهی است که باید آن را جدی بگیرید و به اسموتی‌ها اضافه کنید.

گیاه ریحان، گیاهی بوته ای یک ساله است که معمولاً طول آن بین ۲۰ تا ۴۵ سانتیمتر است و عطر و بویی مطلوب دارد. رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و برگ های منظم و بیضی شکل دارد. این گیاه علاوه بر استفاده در امور پخت و پز، دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد.کاهش بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان، حفظ سلامتی پوست، مو و استخوان برخی از خواص ریحان است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.