خراب شدن رابطه زناشویی با انتظارات بالا داشتن

خراب شدن رابطه زناشویی با انتظارات بالا داشتن

خراب شدن رابطه زناشویی

مطلب زیر علت خراب شدن رابطه زناشویی که به علت های زیادی بستگی دارد که در زیر به تمامی این عوامل ها اشاره میکنیم یکی از این عوامل داشتن انتظارات بالا و توقعات بسیار میباشد.

هیچ دستورالعمل ساده ای برای رابطه موفق وجود ندارد اما توصیه ها و پیشنهادات زیادی وجود دارند که والدین، دوستان، خویشاوندان و حتی غریبه ها پس از شنیدن مسائل مربوط به روابط شما بر اساس دیدگاه شخصی خودشان به شما ارائه می دهند. آیا این توصیه ها صحیح هستند؟ خراب شدن رابطه زناشویی

خیلی ها هستند که با این راهنمایی های اشتباه روابطشان تیره و تار شده است. نمونه هایی زیادی از روابط وجود دارند که با یکسری تصورات غلط از هم پاشیده می شوند. بنابراین چه در رابطه ای باشید و چه نباشید سعی کنید این تصورات غلط را از ذهن خود به کلی دور کنید. در زیر چندین نمونه از این اشتباهات و تصورات غلط که به طور معمول در بسیاری از روابط رخ می دهند را برای شما آورده ام. خراب شدن رابطه زناشویی

 

توقعات و انتظارات بالا

توقعات بالا زمانی که رابطه شما محکم و پایدار باشد خوب است و رضایت را در رابطه بیشتر می کند. اما اگر در شرایط سختی به سر می برید ( به عنوان مثال: از هم دور هستید یا به تازگی فرزندی به دنیا آورده اید و یا در حال تغییر شغل هستید) سعی کنید توقعاتتان را کمی پایین بیاورید. شواهد نشان داده است زوجینی که ازدواجی محکم و پایدار دارند خراب شدن رابطه زناشویی معمولا استانداردهای بالایی که برای روابطشان در نظر می گیرند برایشان مفید است. اما اگر مشکلات زیاد و رفتارهای مخربی داشته باشند استانداردهای بالا میزان رضایت آن ها را نیز کمتر می کند.

 

فقط خودتان را می بینید

با مسئولیت های زیادی دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال اهداف شخصی خودتان هستید. اما برای این که رابطه سالمی داشته باشید باید به آن رابطه هم توجه نشان دهید. حرکات و اشارات کوچکی که اهمیت و توجه شما به رابطه را نشان دهد ممکن است کم باشند اما تاثیرات مثبتی روی شاد بودن رابطه خواهد گذاشت. این حرکات باعث ایجاد حق شناسی و سپاسگزاری می شوند خراب شدن رابطه زناشویی و سپاسگزاری نیز حس رضایتمندی در رابطه را بیشتر می کند.

 

عشق تمام آن چیزی است که نیاز دارید

عشق مهم ترین عنصر یک رابطه رمانتیک رضایت بخش است  اما همه چیز نیست. یک رابطه بدون تعهد زیاد به طول نمی انجامد. تعهد یک تصمیم است. تحقیقات نشان داده است عاشق بودن مبنای مناسبی برای یک رابطه نیست. عنصر ضروری برای ایجاد یک رابطه مستحکم و پایدار تعهد می باشد.

 

این وظیفه همسرتان است که شما را خوشحال کند

این رفتار رفتار سالمی است که طرفین در خوشحالی یکدیگر سهیم باشند. معمولا در ازدواج ها خوشحالی زنان مستقیما در خوشحالی همسرانشان تاثیرگذار است. اما شریک شما مسئول شاد کردن شما نیست. وقتی رسیدن به نیازهایتان وابسته به شخص دیگری باشد دچار وابستگی افراطی شده اید و وابستگی افراطی نیز کیفیت رابطه را به شدت پایین می آورد.

 

هرگز اجازه نمی دهید رابطه، شما را تغییر دهد

وقتی دو نفر به یکدیگر علاقمند می شوند طبیعی است که تحت تاثیر آن فرد دچار تغییرات یا رشد در خود شوند. این رشد که آن را “خود توسعه” نیز می نامند منجر به وابستگی متقابل می شود یعنی آن فرد مقابل را در خویشتن پنداری های خود ادغام می کند. رد این خود توسعه گی برای ایجاد استقلال فردی رفتار ایده آلی نیست و مانع یکی شدن فرد با همسرش می شود. باید حد تعادل را رعایت کنید همین که یکسری عادات و رفتارهای جدید در خود ایجاد کنید کافی است نیازی نیست که کاملا خودتان را تغییر دهید و به فرد دیگری تبدیل شوید.

 

مشاوره را فراموش می کنید چون می دانید که تاثیری ندارد

مردم اغلب با شک و تردید به مشاوره ازدواج نگاه می کنند. اما اگر در رابطه تان دچار مشکل سختی شده باشید مشاوره کمک بزرگی می تواند بکند. معمولا زوج هایی که به مشاوره ازدواج می روند شادتر از قبل هستند و به نتایج بهتری دست می یابند. بیشتر زوج ها از این مشاورین منفعت زیادی می برند و انگیزه بیشتری در روابطشان و زندگی زناشویی پیدا می کنند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.