خواص بید و پرتقال برای پوست

خواص بید و پرتقال برای پوست

پرتقال از بهترین میوه های فصل پاییز است که خواص زیادی برای سلامتی مان دربردارد این میوه از ویژگی های درمانی زیادی برای سلامت پوستمان برخوردار است. ویتامین سی موجود در ان برای کلاژن سازی پوست موثر است. شاخ و برگ گیاه بید نیز از بهترین گزینه ها برای رفع ناراحتی های پوستی به شمار می رود.

بازار میوه و تره بار، خود را آماده ی استقبال از یکی از میوه های آبدار و خوشمزه ی فصل کرده است. بله پرتقال با آن پوست نارنجی و برجسته اش یکی از میوه هایی است که نباید از مصرفش غافل شوید. روزهای سرد که فرا می رسد بدن ما بیش از پیش به ویتامین C نیاز پیدا می کند. به همین دلیل هم از هر میوه و سبزی حاوی این ویتامین باید کمال استفاده را ببرید. شاید نیازی به گفتن نداشته باشد که پرتقال یکی از منابع فوق العاده ی ویتامین C است.

ممکن است فکر کنید که تنها مزیت ویتامین C این است که در برابر سرماخوردگی از بدن دفاع می‌کند؛ اما این ماده مغذی با علائم رایج پیری پوست مثل افتادگی و تیرگی هم مبارزه می‌کند، و نقش مثبتی در فرآیند سنتز کلاژن ایفا می‌کند که برای استحکام و نرمی پوست ضروری است. ضمن این‌که ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدانی خاصی است که از آسیب‌های ناشی از رادیکال آزاد جلوگیری می‌کند و این توانایی را دارد که لکه‌های تیره پوستی را روشن‌تر کند. البته نباید فراموش کرد که ویتامین C می‌تواند تولید سبوم را تنظیم کند که مانع از آکنه‌ها و باعث کاهش التهاب می‌شود. برای دریافت ویتامین C کافی، نه تنها باید میوه‌های حاوی این ویتامین را بخورید، بلکه باید از سرم‌های حاوی ویتامین C استفاده کنید تا تاثیر آنتی‌اکسیدانی آن را بر روی پوست به حداکثر برسانید.

خواص آنتی اکسیدانی پرتقال باعث کند شدن روند پیری سلول ها شده و برای ترمیم جای زخم بسیار موثر است. در واقع این میوه ی آبدار حاوی فلاونوئیدهای بی‌شماری است که باعث ارتقای قدرت سیستم سلولی می‌شود. توصیه می‌کنیم روزانه میوه ی پرتقال و یا آب آن را میل کنید و از خواص بیشمار آن بهره‌مند شوید.

شاخ و برگ گیاه بید دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد خارش منحصربه‌فردی است. ضمن این‌که به‌عنوان نوعی ماده ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند که از سال‌های دور برای درمان ناراحتی‌های پوستی مثل آکنه، روزاسه و اگزما استفاده می‌شود. گل‌های کوچک بید این توانایی را دارند که باکتری‌های آکنه را از بین ببرند و از این طریق بر روند درمان جوش‌ها تاثیر مثبتی بگذارند.

برای درمان جوش‌های پوستی با جوشانده برگ درخت بید (عرق بید) صورت را بشوئید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.