دخالت دیگران در زندگی ممنوع!

دخالت دیگران در زندگی ممنوع!

جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی

هیچگاه به دیگران اجازه ندهید که در زندگیتان دخالت کنند چرا که با دخالت کردن به آنها اجازه می دهیم که هرموفع دوست داشته باشند در زندگی ما سرک بکشند.

این‌که خویشاوندان سببی مثل مادرزن و مادرشوهر باعث ایجاد شکاف در روابط زن و شوهر شوند،‌ اصلا عجیب و غیرعادی نیست. حتی این احتمال وجود دارد که مشاجره‌های کوچک با این افراد، به مشکلات جدی در روابط زوج‌ها منجر شود. بنابراین خیلی مهم است که زن و شوهر با هم درباره این مسائل به تصمیم مشترک برسند و حتی روی یک برنامه مشخص توافق کنند.

برای مثال می‌توانید روی این موضوع توافق کنید که فقط یک بار در هفته برای شام به خانه مادرزن یا مادرشوهر بروید یا یک شب در هفته آن‌ها را به خانه خودتان دعوت کنید؛ یا مثلا با هم توافق کنید که یک سال برای بازدید نوروزی، اول به خانه پدر و مادر همسرتان بروید و برای نوروز سال بعد، اول از همه به دیدن پدر و مادر خودتان بروید.

قهر کردن یا فرو رفتن در لاک تنهایی، آن هم دقیقا در میانه مجادله، می‌تواند واقعا مخرب و آسیب‌رسان باشد، خصوصا اگر با کوبیدن درهای خانه و فریاد همراه باشد. بنابراین اگر واقعا به کمی زمان نیاز دارید تا به اعصاب‌تان مسلط شوید، بهتر است که از همسرتان درخواست کنید تا به شما کمی زمان بدهد. مثلا بگویید که «من به کمی قدم زدن نیاز دارم تا آروم بشم. میشه بحث رو همینجا نگهش داریم؟».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *