درست کردن شکلات های قلبی شکل مخصوص روز ولنتاین

درست کردن شکلات های قلبی
حتما لازم نیست، برای روز ولنتاین برای دوستان و عزیرانتان، هدیه بخرید. حتی گاهی درست کردن شکلات یا پختن کیک و شیرینی آنها را بسیار خوشحال و ذوق زده می کند.

داشتن ذوق و خلاقیت برای ایده دهی طرح این شیرینی های خوشمزه، شما را در درست کردن این هدیه ی خوشمزه یاری میکند.

مواد لازم :
 آرد شیرینی ۱۲۵ گرم
 کره ۸۰ گرم
 نمک یک هشتم قاشق چایخوری
 پودر قند ۵۰ گرم
 زرده تخم مرغ ۱ عدد
 وانیلیک هشتم قاشق چایخوری
شکلات تخته ایبه مقدار لازم
طرز تهیه :
۱- کره را در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود سپس با دور کند همزن ،بزنید.بعد پودر قند به آن اضافه کنید و دو تا سه دقیقه بزنید.کمی که سبک شد زرده تخم مرغ را همراه وانیل بیفزایید و حدود دو تا سه دقیقه بزنید.
۲- نمک را با آرد مخلوط کرده و یکی دوبار الک کنید سپس کم کم به مخلوط بیفزایید.حالا خوب با دست ورز دهید تا خمیری یکدست و لطیف به دست آید .خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
درست کردن شکلات های قلبی
۳- خمیر را از داخل کیسه در بیاورید و بین دو لایه کیسه گذاشته و با وردنه باز کنید تا قطری به اندازه ی نیم سانتیمتر پیدا کند.حالا با قالب های مورد نظرتان خمیر را قالب بزنید .در فاصله زمانی قالب زدن فر را با درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.
۴- سینی را چرب کرده و شیرینی های قالب زده شده را در سینی بچینید و مدت ۱۳ دقیقه حرارت دهید بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند ،آنها را داخل شکلات ذوب شده بزنید و کناری بگذارید تا شکلات خودش را بگیرد.البته یادتان نرود روی سطح شکلات را هم با ترافل رنگی تزئین کنید.
درست کردن شکلات های قلبی
 برای مایع کردن شکلات تخته ای به روش بن ماری کافی است کاسه حاوی شکلات را داخل کاسه دیگری حاوی مقداری آب که روی شعله اجاق گاز در حال جوش است قرار دهید و به طور غیر مستفیم شکلات را ذوب کنید.
 یک پیمانه آرد معــــــادل ۱۵۰ گرم می باشد.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *