درست کردن پاستری برای پای دولایه با استفاده از کره سرد

درست کردن پاستری برای پای دولایه با استفاده از کره سرد

درست کردن پاستری برای پای دولایه

معمولا پاستری ها بصورت یک لایه و یا چند لایه تهیه میشوند در زیر نحوه درست کردن پاستری برای پای دو لایه را برای شما قرار داده ایم امیدوارم که این پاستری را براحتی بتوانید برای انواع پای ها تهیه کنید.

مواد لازم

آرد چند منظوره (ساده) ۳۰۰ گرم
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
کره ی سرد یا روغن شیرینی پزی گیاهی ۱۵۰ گرم
آب ۶ تا ۷ قاشق سوپخوری

 

درست کردن پاستری برای پای دولایه با استفاده از کره سرد

برای تهیه پاستری تک لایه، در کاسه ای آرد و نمک را مخلوط کنید. کره را به قطعات کوچکی به اندازه نخود فرنگی خرد کنید.یک قاشق سوپخوری آب را روی بخشی از مخلوط بریزید و با چنگال به آرامی آن را هم بزنید. مخلوط را به دیواره های ظرف فشار دهید. این کار را تکرار کنید تا تمام آرد مرطوب شود (ممکن است به آب بیشتری نیاز پیدا کنید).

خمیر را به شکل یک گلوله در آورید. (در صورت تمایل آن را ۱ تا ۲۴ ساعت در یخچال خنک کنید).روی میز کار را کمی آرد پاشی کنید و خمیر را با دست روی آن مسطح سازید. خمیر را از مرکز به سمت لبه ها باز کنید تا دایره ای به قطر ۳۰ سانتی متر بدست بیاورید. پاستری را به دور یک وردنه بپیچید.

آن را روی یک قالب پای ۲۳ سانتی متری پهن کنید. یا اینکه پاستری را چهار تار کنید و در ظرف پای قرار داده و سپس آن را باز کنید.به آرامی پاستری را در قالب جای دهید اما مراقب باشید تا کش نیاید. درون آن را با مواد دلخواهتان پر کنید. لبه های پاستری را با فشردن آن به لبه ی قالب ببرید.برای لایه ی رویی،

خمیر باقی مانده را رول کنید. شکاف هایی در آن بزنید تا بخار خارج شوند. لایه رویی را روی مواد پای قرار دهید. لبه های آن را در یک سانتی متری لبه ی قالب ببرید. لایه ی رویی را به زیر لایه پایینی فرو کنید، لبه ها را موج دار کنید یا با دندانه های چنگال فشار دهید. آن را طبق دستور بپزید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *