درست کردن پیراشکی سیب زمینی با استفاده از مخمر فوری

درست کردن پیراشکی سیب زمینی با استفاده از مخمر فوری

درست کردن پیراشکی سیب زمینی

برای پخت انواع پیراشکی باید ابتدا خمیر آنرا با استفاده از مخمر فوری تهیه کنید و سپس درست کردن پیراشکی سیب زمینی را شروع کنید و مواد میانی پیراشکی را آماده کنید امیدوارم که طعم این پیراشکی را دوست داشته باشید.

مواد لازم برای درست کردن پیراشکی سیب زمینی

سیب زمینی ۶ عدد
روغن ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۴ لیوان
شکر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
مخمر فوری ۱ قاشق چایخوری
آب گرم ۱ و ۱/۲ لیوان
کره ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقدار لازم

 

درست کردن پیراشکی سیب زمینی با استفاده از مخمر فوری

سیب زمینی ها را پوست بکنید و خرد کنید و داخل قابلمه ای بریزید. آب اضافه کنید تا روی سیب زمینی ها پوشانده شود ، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی ها بپزند. سپس سیب زمینی ها را بکوبید تا نرم شوند.کره و روغن زیتون را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز خرد شده را اضافه کنید

و تفت دهید تا پیاز نرم و طلایی شود. سپس مخلوط پیاز داغ و کره را با سیب زمینی مخلوط کنید و کنار بگذارید.برای تهیه خمیر مخمر خشک را داخل کاسه ای بریزید و آب گرم را اضافه کنید ، مخلوط کنید و ۵ دقیقه کناری قرار دهید. سپس روغن و مخلوط آرد ، نمک و شکر را اضافه کنید و با دست مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی ظرف را با نایلون بپوشانید و ۳۰ دقیقه در جای گرمی استراحت دهید. سپس خمیر را کمی ورز دهید و ۱ ساعت دیگر بگذارید استراحت کنید.روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به تکه های یکسان تقسیم کنید. خمیرها را به نوبت کف دست تان گرد پهن کنید و مقداری از مایه سیب زمینی داخل خمیر بگذارید و خمیر را از وسط تا کنید ، لبه های خمیر را با فشار دست به هم بچسبانید.

داخل قابلمه روغن بریزید و پس از اینکه داغ شد خمیرهای سیب زمینی را اضافه کنید و با حرارت متوسط سرخ کنید. پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود ، پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان برود سپس همراه با سس دلخواه سرو کنید.نکته ها : میتوانید داخل این پیراشکی از تکه های کالباس و پنیر پیتزا هم استفاده کنید ، دقت کنید که خمیر را با اضافه کردن آرد بیش از حد سنگین نکنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۲۰ دقیقه
وعده: پیش غذا, شام, عصرانه, میان وعده, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای ابتکاری
مواد لازم : آرد, پیاز, روغن, روغن زیتون, سیب زمینی, شکر, کره, مخمر


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.