درمان خشکی پوست با روش های تغذیه ای

درمان خشکی پوست با روش های تغذیه ای

 

معمولا در فصل پاییز با خشکی پوست دست ها مواجه می شویم برای درمان این عارضه می توانید از برخی محصولات خانگی و برخی تغییرات تغذیه ای می توانید این عارضه پوستی را درمان کنید.

می‌توان گفت شایع‌ترین مشکلی که در هوای سرد برای بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد، خشکی آزاردهنده دست‌ها است. البته چنین اتفاقی اصلا غیرعادی نیست، چون دست‌ها معمولا در معرض تماس با عناصر مختلفی قرار می‌گیرند و همه ما هم از آن‌ها خیلی استفاده می‌کنیم. با این‌حال، بیشتر ما رسیدگی به دست‌ها را در برنامه‌های مراقبت از پوست فراموش می‌کنیم.

باید توجه داشته باشیم که پوست دست‌ها مثل پوست قسمت‌های دیگر بدن، به‌اندازه کافی چربی طبیعی تولید نمی‌کند. به همین دلیل است که دست‌ها خیلی بیشتر مستعد ابتلا به خشکی هستند و احتمال چنین اتفاقی خصوصا در آب‌وهوای سرد بیشتر می‌شود.بنابراین، اگر می‌خواهید از خشکی دست‌ها در فصل پاییز جلوگیری کنید، حتما سراغ مرطوب‌کننده‌هایی بروید که حاوی عناصری مثل روغن زیتون، روغن جوجوبا و ریشه گل ختمی هستند.

تغییرهای کوچک در رژیم غذایی، واقعا با تفاوت‌های بزرگی در سلامت پوست همراه هستند. برای مثال، بسیاری از ما هنوز هم نوشیدن آب کافی را جدی نمی‌گیریم،‌ در صورتی که نادیده گرفتن این کار می‌تواند باعث خشکی پوست و پوسته‌پوسته شدن گردد. کسانی که با خشکی شدید پوست در فصل پاییز روبه‌رو هستند، باید روزانه ۸ لیوان آب بنوشند. متخصصان معتقدند که انجام دادن این کار برای محافظت از پوست در فصل پاییز و زمستان واقعا ضروری است.

از دست رفتن آب بدن را دی هیدریشن می نامند که علت خشک شدن پوست است . برای حل کردن این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن را فهمید. چندین فاکتور در خشک شدن پوست موثرند از جمله محیط،آب و هوا، موقعیت سلامتی و یا نوع زندگی . بعضی از آنها به آسانی قابل علاج هستند ولی بعضی دیگر زمان و تلاش بیشتری را برای درمان نیازمندند .خشکی پوست

خشکی پوست

راههای درمان سریع خشکی پوست

بعد از تمیز کردن پوست خود، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب کننده یا روغن مخصوص صورت استفاده کنید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد. هرگز از کرم های جامد استفاده نکنید.

در شب برای شستن کرم، یک تمیز کننده روغنی استفاده کنید که کرم بچه مناسب تر است.

حداقل نیم ساعت قبل از خوابیدن، کرم مخصوص شب بمالید. اگر بعد از زدن کرم فوراً بخوابید، پوست نازک اطراف چشم های شما متورم خواهد شد.

یک بار در هفته برای روشن شدن پوست، از ماسک مخصوص صورت استفاده کنید. برای تهیه این ماسک :یک قاشق مربا خوری خاک رس سبز رنگ و یک قاشق مرباخوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید ولی مواظب باشید اطراف چشم ها نمالید. ۱۵دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. در حالیکه پوست صورت کمی مرطوب است، یک مایع نرم کننده یا روغن طبیعی مخصوص به صورت خود بمالید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.