در مصرف اسیدهای چرب ترانس احتیاط کنید

در مصرف اسیدهای چرب ترانس احتیاط کنید

بهتر است از مصرف اسیدهای چرب ترانس خودداری کنید این محصولات خوراکی تاثیرات منفی زیادی بر سلامت قلب و عروق شما خواهند گذاشت. انواع بیماری های قلبی و عروقی با استفاده از چربی های اشباع به سراغ مصرف کنندگان خواهند آمد.به راهنمایی های پزشکی در این باره دقت کنید.

بر اساس تحقیقی که مشروح آن در مجله British Medical Journal منتشر شده است برای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از ناراحتی‌های قلبی باید میزان مصرف روغن‌های اشباع و اسیدهای چرب ترانس را کاهش داد. اسیدهای چرب ترانس مواد غذایی تغییر یافته‌ای هستند که از روغن‌های گیاهی تولید می‌شوند. مصرف بیش از اندازه آنها در برنامه غذایی روزانه می‌تواند احتمال بیماری‌های قلبی و مرگ را افزایش دهد. به گفته محققان انگلیسی در حال حاضر بسیاری از افراد بین یک تا ۲ درصد نیاز روزانه خود به چربی‌ها را از این طریق رفع می‌کنند اما باید این میزان به یک درصد کاهش یابد. متخصصان توصیه می‌کنند برچسب روی مواد غذایی اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با روغن مصرف شده در آن ماده غذایی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد و رستورانها هم به این مسئله توجه ویژه داشته باشند. به این ترتیب می‌توان از ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ فوت در اثر بیماری‌های قلبی-عروقی پیشگیری کرد. .

سازمان غذا و داروی آمریکا با سخت گیری‌های انجام داده در رابطه و درج اطلاعات دقیق روی برچسب مواد غذایی توانسته میزان مصرف روغن‌های اشباع را در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ به ۴.۶ تا یک گرم در روز برساند. در نوامبر ۲۰۱۳ سازمان غذا و دارو استفاده از اسیدهای چرب ترانس را در مواد غذایی صنعتی ممنوع اعلام کرد و به این ترتیب توانست از ۲۰ هزار سکته و ۷ هزار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *