دستور پخت ته دیگ های بسیار خوشمزه و خوشرنگ

دستور پخت ته دیگ های بسیار خوشمزه و خوشرنگ

دستور پخت ته دیگ های بسیار خوشمزه

برای پخت انواع ته دیگ نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. در زیر دستور پخت ته دیگ های بسیار خوشمزه ای برای شما گذاشته شده که میتوانید با رعایت این نکات ته دیگهای بسیار خوشمزه و خوشرنگی تهیه کنید.

برای تهیه ته دیگ مهمترین نکته این است که قابلمه ای که استفاده میکنید نچسب باشد تا ته دیگ خوب و یکدستی داشته باشید. پس از آماده شدن پلو کمی صبر کنید تا انتهای قابلمه خنک شود و ته دیگ به راحتی جدا شود ( در صورتی که قابلمه شما نجسب نیست پس از تهیه پلو باید صبر کنید تا قابلمه کاملا خنک شود ).

ته دیگ سیب زمینی :

این ته دیگ که باب سلیقه اغلب افراد است از سیب زمینی برش زده تهیه میشود. نکته مهم در تهیه این ته دیگ این است که نباید سیب زمینی ها بیش از حد نازک باشند. کمی روغن ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را ته قابلمه بچینید سپس برنج را روی آن بریزید.

ته دیگ نان :

این ته دیگ نیز یکی از محبوب ترین نوع ته دیگ ها میباشد. ته قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه ته قابلمه بچینید، سپس برنج را روی نان ها بریزید و دم کنید ( نان سنگک بدلیل ضخامتی که دارد ته دیگ لذیذتری خواهد شد ).

ته دیگ خمیر نان :

این نوع ته دیگ که به تازگی باب شده است از خمیر نان باگت تهیه میشود. ته قابلمه روغن بریزید سپس خمیر نان باگت را که کمی مرطوب کرده اید به اشکال مختلف ته قابلمه بچینید و برنج را به آرامی روی آن بریزید و دم کنید ( میتوانید از مقداری کنجد یا تخمه هم در بعضی قسمت ها استفاده کنید ).

ته دیگ های دیگر :

میتوانید از انواع مختلف سبزیجات مانند برگ اسفناج ، بادمجان حلقه شده ، پیاز حلقه شده ، زیتون حلقه شده ، بال مرغ ، چوب شور ، کورن فلکس و … بسته به سلیقه تان استفاده کنید. نکته جالب اینجاست که همه این ته دیگ ها بسیار خوشمزه و دارای طعمی عالی میباشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.