دستور پخت سالاد سیب‌زمینی و سبزیجات غذایی مغذی

دستور پخت سالاد سیب‌زمینی و سبزیجات غذایی مغذی

در مطلب زیر طرز تهیه سالاد سیب زمینی و سبزیجات را برایتان قرار داده ایم این سالاد بسیار خوشمزه ومقوی می باشد و بدلیل این مقوی بودن این غذا بعنوان شام یا ناهار استفاده می گردد.

سالاد سیب‌زمینی و سبزیجات، غذایی بسیار مغذی برای ناهار یا شام در این روزهای گرم سال است. مواد لازم برای تهیه این سالاد شامل حدود ۹۰۰ گرم سیب‌زمینی کوچک، ۱ فنجان کرفس خردشده، حدود ۶۰ گرم ژامبون خردشده، یک‌چهارم فنجان جعفری خردشده، ۲ قاشق غذاخوری پیازچه تازه و خردشده،

۲ قاشق غذاخوری نعنا یا شوید ساطوری، سه‌چهارم فنجان دوغ غلیظ بدون چربی، ۱ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا، نصف قاشق چای‌خوری نمک، مقداری فلفل و ۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ پخته می‌شود. برای تهیه این سالاد هم باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بپزید و آنها را خرد کنید.

پس از خنک شدن سیب‌زمینی‌ها، تخم‌مرغ خردشده، ژامبون، کرفس، جعفری، پیازچه، نعنا یا شوید را به آن بیفزایید. در ظرف دیگری، دوغ، آبلیمو، روغن، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید تا سس یکنواختی به‌دست بیاید. این سس را روی سالاد بکشید و آن را میل کنید. هر فنجان از سالاد سیب‌زمینی

و سبزیجات حدود ۱۳۸ کیلوکالری انرژی، ۴ گرم چربی، ۵۸ میلی‌گرم کلسترول، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۶ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۲۷۲ میلی‌گرم سدیم و ۶۴۳ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C و ۱۸ درصد به پتاسیم را تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *