دستور پخت کوکوی گل کلم همراه با خواص این سبزی

دستور پخت کوکوی گل کلم همراه با خواص این سبزی

دستور پخت کوکوی گل کلم

گل کلم جز سبزیجاتیست که دارای فیبر بسیار بالایی میباشد و به هضم سریع غذا کمک میکند در زیر دستور پخت کوکوی گل کلم برایتان قرار داده ایم تا بتوانید با خوردن این کوکو سریعا غذاهایتان هضم گردد.

مواد لازم برای ۶ نفر: گل‌کلم: متوسط یک عدد ـ تخم مرغ: ۶ عدد ـ پیاز سرخ کرده: ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری ـ روغن: ۳ قاشق سوپخوری ـ زعفران: کمی ـ جوش‌شیرین: ۱ قاشق مربا خوری ـ نمک و فلفل به میزان لازم.

دستور پخت کوکوی گل کلم

گل کلم‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با آب و نمک می‌پزیم. هنگامی که پخته شد آنها را در سبدی ریخته و می‌گذاریم آب آنها کاملا گرفته شود. حالا با چنگال آنها را کمی نرم می‌کنیم. در ظرفی دیگر تخم‌مرغ‌ها را شکسته و کمی نمک و فلفل هم به آن اضافه می‌کنیم. آنها را می‌زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس زغفران را در کمی آب جوش وجوش شیرین را در کمی آب سرد حل کرده و به تخم‌مرغ‌ها اضافه می‌کنیم. پیاز داغ و گل‌کلم‌هایی که کاملا خنک شده‌اند به مایه تخم‌مرغ اضافه کرده و تمام مواد را بخوبی مخلوط می‌کنیم. سپس روغن را در ظرفی که مناسب سرخ کردن باشد ریخته و می‌گذاریم کمی داغ شود. در نهایت مایه کوکو را داخل ظرف ریخته و حرارت را کم می‌کنیم تا بخوبی سرخ شود. بعد از سرخ شدن آن‌ را به تکه‌هایی تقسیم کرده و بر می‌گردانیم تا طرف دیگر کوکو هم سرخ شود.

خواص گل کلم:

گل کلم منبع خوبی از فیبر رژیمی محسوب شده که برای هضم بهتر غذا از اهمیت اساسی برخوردار است. اگر به مقدار کافی فیبر در برنامه غذایی خود داشته باشید مواد غذایی به نرمی از روده‌ها عبور می‌کنند. ترکیبی در گل کلم موسوم به «گلوکورافین» وجود دارد که می‌تواند از شکم و روده‌ها در برابر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سرطان و زخم معده پیشگیری کند.
گل کلم، حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که می‌توانند از ابتلا به انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها، همچنین در تخریب رادیکال‌های آزاد که موجب پیری زودرس می‌شوند، دارای اهمیت اساسی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.