دستور پخت کاسرول کلم بروکلی با استفاده از ساقه کلم

دستور پخت کاسرول کلم بروکلی با استفاده از ساقه کلم

دستور پخت کاسرول کلم بروکلی

مطلب زیر حاوی دستور پخت کاسرول کلم بروکلی میباشد که در زیر برای شما قرار داده شده است بهتر است در این کاسرول از ساقه کلم استفاده شود تا طعم بهتری بدلیل آبدار بودنش به کاسرول شما دهد.

مواد لازم

کلم بروکلی سه عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
سیر رنده شده ۲ حبه
کره آب شده ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار رنده شده ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۶ عدد
شیر ۱/۲ فنجان
نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

دستور پخت کاسرول کلم بروکلی با استفاده از ساقه کلم

معمولا هنگام استفاده از کلم بروکلی در غذا و سالاد تنها از قسمت گل آن استفاده می شود و قسمت ساقه دور ریخته می شود. در صورتیکه قسمت ساقه بروکلی هم طعم آبدار و خوبی دارد و هم سرشار از ویتامین است. در این دستور غذا با استفاده از تمام قسمت های بروکلی یک صبحانه یا میان وعده عالی و مقوی خواهید داشت.

طرز تهیه: ابتدا گل های بروکلی را به قطعات دلخواه برش دهید. بعد با استفاده از یک چاقوی تیز یا یک پوست گیر پوسته سفت روی ساقه را جدا کنید و ساقه را رنده درشت یا خلالی خرد کنید. فلفل دلمه ای قرمز را نیز رنده یا بصورت خلالی خرد کنید.

در یک ماهیتابه کمی کره (یا روغن زیتون) بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. گل های بروکلی را چند دقیقه تفت دهید تا کمی برشته شوند.گل ها را از ماهیتابه خارج کنید و اگر ماهیتابه خشک شده مقداری دیگر کره اضافه کنید.سپس ساقه های بروکلی، فلفل دلمه ای رنده شده و سیر  را داخل ماهیتابه بریزید. چند دقیقه تفت دهید تا ساقه ها کمی نرم شوند.

داخل ظرف مخصوص کاسرول یا ظرفی مناسب فر را با کمی کره چرب کنید. ساقه ها و فلفل دلمه ای را داخل ظرف بریزید و نصف پنیر چدار را روی آن ها بریزید. تخم مرغ ها و شیر را در کاسه ای با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس مایه تخم مرغی را روی کاسرول بریزید. گل های بروکلی و سپس نصف باقیمانده پنیر چدار را روی ترکیب بپاشید.

ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه در فری با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. پس از این مدت کاسرول بروکلی پنیری و خوشمزه شما آماده است این کاسرول بدلیل وجود کلم بروکلی و تخم مرغ می تواند صبحانه ای مقوی و مناسب برای شروع یک روز خوب باشد.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: شام, صبحانه, عصرانه
دسته بندی دستور آشپزی : املت و کرپ
مواد لازم : پنیر چدار, تخم مرغ, سیر, شیر, فلفل دلمه ای, کره, کلم بروکلی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.