دلهره و اضطراب قسمت مراقبت‌های ویژه

دلهره و اضطراب قسمت مراقبت‌های ویژه

خانواده های بیمارانی که در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری هستند، استرس و اضطراب زیادی را متحمل می شوند، ان ها در معرض ابتلا به سندروم استرس پس از سانحه قرار دارند، این موقعیت ها در قسمت مراقبت‌های ویژه بسیار دلهره آور و دردناک هستند، بهتر است این افراد از لحاظ روحی همراهی شوند.

خانواده افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند باید معمولا تصمیمات سختی بگیرند. تصمیماتی نظیر قبول برای نوعی درمان خاص روی بیمار یا انجام عمل جراحی یا قطع کمک‌های تخصصی! بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه Case western Reserve چهل و دو درصد خانواده‌هایی که بیمار آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

بعد از قرار گرفتن در موقعیت‌های اینچنینی دچار استرس پس از واقعه می‌شوند. برای اثبات این قضیه محققان از ۷۷ همراه بیمار خواستند به سوالاتی پاسخ دهند. در ۵ روز اول بعد از بستری بیمار، در میان همراهان افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۳ گروه قابل تفکیک بودند. گروهی که خود را از نظر احساسی با شرایط وفق می‌دادند. گروهی که به دنبال کمک‌های خارجی بودندو گروهی که مثبت‌اندیش باقی می‌مانند. بعد از ۳۰ روز و بعد از ۶۰ روز تست‌ تکرار شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد ۴۲ درصد همراهان بیمارانی که در بخش ویژه بستری‌اند، نشانه‌‌های استرس پس از واقعه را دارند و نوع تصمیمی که گرفته می‌شود در بروز این سندرم نقش بازی می‌کند. محققان می‌گویند انجام این بررسی نشان می‌دهد که همراهان بیماران بخش مراقبت‌های ویژه خود نیاز به کمک‌های روان‌شناختی دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *