رابطه مستقیم آسم با مبتلایان به آلرژی غذایی

رابطه مستقیم آسم با مبتلایان به آلرژی غذایی

افزایش آسم در کودکان مبتلا به آلرژی

دانشمندان طی تحقیقات جدیدی که بر روی کودکان مبتلا به آسم انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که مبتلا به آلرژی های غذایی هستند بیشتر در معرض خطر آسم قرار دارند.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به آلرژی غذایی با افزایش خطر ابتلا به آسم و تب یونجه (رینیت آلرژیک) مواجه هستند. براساس گزارش منتشرشده در BMC Pediatrics، این خطر با افزایش تعداد آلرژی‌های غذایی، بیشتر می‌شود.محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به تقریبا ۳۶۳ هزار نفر از کودکان و نوجوانان را بررسی کردند.

نصف این جمعیت را سفیدپوستان تشکیل می‌دادند و ۴۰ درصد را سیاه‌پوستان. بین ۷ تا ۸ درصد از آن‌ها نیز حداقل به یک آلرژی غذایی مبتلا بودند. دکتر جاناتان اسپرگل، مسئول مطالعه و رییس بخش آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، می‌گوید: «۳۵ درصد از بیمارانی که آلرژی غذایی

در آنان با قطعیت تشخیص داده شده است، به آسم مبتلا می‌شوند. حتی خطر ابتلا به آسم در بیمارانی که مبتلا به چند آلرژی غذایی هستند، بیشتر از دیگران است». به‌گفته دکتر اسپرگل، بیش از یک‌سوم بیماران مبتلا به آلرژی غذایی در ادامه زندگی به تب یونجه یا رینیت

آلرژیک مبتلا می‌شوند. محققان براساس نتایج معتقدند که این میزان در میان کودکان و نوجوانان به یک‌دوم می‌رسد. دکتر دیوید هیل، از مسئولان این مطالعه، می‌گوید: «آلرژی به بادام‌زمینی، شیر و تخم‌مرغ، احتمال مبتلا شدن کودکان به آسم و رینیت آلرژیک را افزایش می‌دهد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *