راهنمایی هایی برای پیشگیری از سکته مغزی

راهنمایی هایی برای پیشگیری از سکته مغزی

ابتلا به سکته مغزی با تغییرات هورمونی زنانه ارتباط مستقیمی دارد انواع  سردردهای میگرنی می توانند خبر از بروز سکته مغزی در بدنتان بدهند.هورمون‌درمانی می تواند کمک زیادی به درمان این عارضه در بانوان بکند.

یکی از جدیدترین مطالعاتی که در نشست سالانه انجمن سکته مغزی آمریکا ارائه شده است، نتایج تازه‌ای را درباره میگرن و سکته مغزی نشان می‌دهد. براساس این مطالعه، اگر کسانی که مبتلا به میگرن هستند از علائم بینایی مثل آئورا رنج می‌برند یا هورمون زنانه استروژن دریافت می‌کنند، ممکن است با افزایش خطر بروز سکته مغزی مواجه باشند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که سردردهای میگرنی را همراه با آئورا تجربه می‌کنند، ۲.۴ برابر بیشتر احتمال دارد که با سکته مغزی ناشی از لخته خون مواجه شوند. به‌علاوه این‌که زنانی که میگرن‌های شدیدی را تجربه می‌کنند و هورمون‌درمانی می‌شوند، ۳۰ درصد بیشتر از زنان دیگر احتمال دارد که دچار سکته مغزی شوند.

این دو عامل خطر در کنار هم می‌توانند شرایط خطرناکی را برای برخی از زنان ایجاد کنند. دکتر الیزابت لادر،‌ مسئول این مطالعه، می‌گوید: «زنانی که میگرن را همراه با آئورا تجربه می‌کنند، بهتر است که درباره خطرات بالقوه احتمالی ناشی از دریافت استروژن با دقت بیشتری فکر کنند. من نمی‌خواهم بگویم که نباید هورمون‌درمانی را انجام دهند، اما حداقل این است که باید با دقت بیشتری به آن فکر کنند و مشورت با پزشک را هم فراموش نکنند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *