رفتار درمانی و رفع مشکلات روحی

رفتار درمانی و رفع مشکلات روحی

از مزایای رفتار درمانی برای رفع افسردگی چه میزان اطلاع دارید، افراد افسرده برای برطرف کردن این حالت روحی بهتر است با رفتار درمانی و مزایای مختلف آن آشنا شوند، تصورات ذهنی منفی که باعث برهم خوردن روحیه و آشفتگی و ایجاد تنش در آن ها می شود را ترک کرده و خود را دائما سرزنش و شماتت نکنند.

داروها می‌توانند به بهبود افسردگی کمک کنند، اما نوع خاصی از درمان به نام رفتار درمانی شناختی که بر تغییرات رفتاری متمرکز می‌شود، می‌توانند اثرات بهتری نسبت به داروها داشته باشند. شما می‌توانید بعضی از تکنیک‌های این نوع درمانی را در خانه اجرا کنید.

آشفته نشوید!

یکی از رفتارهایی که وضعیت شما را بهم می‌ریزد،مواجهه با یک رویداد به عنوان منبع انرژی منفی و بدبینی است. متخصصان می‌گویند کسانی که بی‌کار هستند، بیشتر دچار این حالت می‌شوند. خیلی از این افراد بنا به مشکلات کلان اقتصادی کشورشان بی‌کار می‌شوند ولی این مشکل را شخصی می‌کنند. بدترین تصورات ممکن از اتفاقات را داشتن هم باعث آشفتگی شدید شما می‌شود.

مثلا نباید بگذارید نگرانی‌هایتان درباره تامین پول، به جایی برسد که هر لحظه احساس کنید به‌زودی خانه و سقف زندگی‌تان را از دست خواهید داد. به‌جای اینکه فکر کنید هرگز کاری پیدا نخواهید کرد، به خودتان بگویید که حتما کار پیدا می‌کنم، فقط ممکن است کمی طول بکشد.

در گذشته زندگی نکنید!

این کار خیلی بی‌معنی و نادرستی استکه به خودتان بگویید باید این کار را می‌کردی یا نباید آن کار را می‌کردی. گذشته را نمی‌توان تغییر داد، اما می‌توان در حال زندگی کرد. این مسئله را برای خودتان حل کنید که تمام تصمیمات و رفتارهای شما بر اساس اطلاعات و توانایی‌های شما در آن لحظه خاص صورت گرفته است. پس بهترین کار این است که خودتان را برای چیزی سرزنش و شماتت نکنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.