روزانه برای کودک کتاب بخوانید

روزانه برای کودک کتاب بخوانید

کتاب خواندن برای کودک تاثیرات مفید زیادی بر رشد ذهنی و هوشی وی میگذارد. برای عملکرد بهتر کودکتان در زمینه های مختلف بهتر است سعی روزانه برای آن ها وقت بگذارید و آن ها را به مطالعه کتاب تشویق کنید.زبان نوشتاری و گفتاری اطفال با کتاب خواندن تغییرات مثبتی خواهد کرد.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که ۲۰ دقیقه کتاب خواندن در روز برای کودکان، عملکرد علمی آنان را در آینده بهتر می‌کند. پدر و مادرهایی که برای کودک‌شان داستان می‌خوانند، ممکن است با پدر و مادرهایی که چنین کاری را انجام نمی‌دهند، تفاوت داشته باشند. پدر و مادرهایی که برای کودک‌شان داستان می‌خوانند‌، معمولا زمان بیشتری را همراه با فرزندشان می‌گذرانند. با این‌حال، وجود ارتباط بین کتاب خواندن روزانه برای کودک و علمکرد علمی آنان در آینده،این‌طور نشان می‌دهد که استفاده از زبان نوشتاری و گفتاری که در داستان‌خوانی در کنار هم قرار می‌گیرند، رشد شناختی کودک را تقویت می‌کنند. کودکان کم‌سن‌وسال، توانایی شگفت‌انگیزی در یادگیری زبان اشاره دارند. در واقع،‌ بیشتر نوزادان می‌توانند زبان اشاره را زودتر از به کار گرفتن زبان گفتاری برای اظهار کردن خواسته‌های‌شان یاد بگیرند و استفاده کنند.

محققان می‌گویند که یادگیری زبان اشاره اولیه به عملکرد بهتر کودک در انواع وظایف شناختی، خصوصا در استدلال فضایی، منجر می‌شود. بنابراین سعی کنید که از همان سنین خیلی کم، صحبت کردن را با کودک تمرین کنید تا یادگیری زبان در ذهن کودک سریع‌تر پیش برود. کتاب خواندن برای کودک و گذراندن وقت بیشتر با او، نقش موثری در یادگیری بهتر زبان ایفا می‌کند و رشد شناختی او را بهتر شکل می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.