دسر خرما درست کردنش ساده است ولی خیلی خوردنی و لذیذ است همچنین سرشار از انرژی است و یک گزینه عالی برای ماه مبارک رمضان است . این اندازه ها برای ده تا دوازده نفر آماده سازی نیم ساعت مدت زمان پخت 25 دقیقه
مواد لازم برای تهیه دسر خرما :
کره بدون نمک 250 گرم
تخم مرغ 2 عدد ( یک عدد زرده را نگه می داریم )
روغن زیتون 1 فنجان قهوه
بکینگ پودر 1 پاکت
آرد 3.5 لیوان
مواد داخلی :
خرما 100 گرم ( بدون هسته و مربعی خرد شده )
شکر 1 قاشق غذا خوری
گردو 1 لیوان درشت خرد شده
دارچین 1 قاشق چای خوری
مواد شربت :
آب 3 لیوان
شکر 2 لیوان
آب لیموی تازه 3 قطره
طرز تهیه دسر خرما :
اول شربت را آماده میکنیم به این طریق که شکر و آب را هم زده و می گذاریم بجوشد ده دقیقه که جوشید آب لیمو را ریخته و ده دقیقه دیگر در حرارت کم قرار میدهیم قبل ازاینکه خیلی غلیظ شود از حرارت برمیداریم
در یک کاسه کره به مقدار دویست و پنجاه گرم , تخم مرغ کامل یک عدد , یک عدد سفیده تخم مرغ , روغن زیتون یک فنجان , بکینگ پودر یک پاکت و مقداری آرد ریخته و به هم زدن ادامه میدهیم اکنون بقیه آرد را کم کم ریخته تا بدست نچسبد و خمیر شود پانزده دقیقه در یخچال قرار میدهیم
دریک کاسه دیگر خرمای خرد شده به مقدار صد گرم , یک قاشق غذا خوری شکر , گردو ی درشت خرد شده یک لیوان و دارجین یک قاشق چای خوری را می ریزیم اکنون از خمیر به اندازه گردو برداشته داخلش یک قاشق مربا خوری از این مخلوط قرار می دهیم و می بنیدم در ظرف فر با فاصله میچینیم رویش زرده تخم مرغ می مالیم و با چنگال شکل می دهیم در فر 180 درجه بمدت بیست و پنج دقیقه قرار میدهیم از فر در آورده و رویش شربت سرد می ریزیم وقتی شربت کاملا به خوردش رفت اکنون آماده خوردن است



