سرپرستی کودک یک وظیفه بزرگ است

سرپرستی کودک یک وظیفه بزرگ است

وقتی تصمیم به سرپرستی کودک میگیرید نباید وی را با خاطرات زندگی گذشته اش مواجه کنید،این امر در ایجاد مشکلات روحی و روانی آن ها در بزرگسالی تاثیرات مهمی خواهد گذاشت،سرپرستی کودک مسئولیت بزرگی است که طی آن باید همه نیازهای مادی و معنوی یک کودک را برآورده سازیم .

به گفته محققان فدراسیون کودکان یتیم و خانواده‌های سرپرست در فرانسه، گذشته کودکان به سرپرستی گرفته شده می‌تواند بر زندگی آینده آنها تاثیر منفی بگذارد. بررسی حاکی از این موضوع است که بیماری‌ها یا اختلالات توجه‌ای که کودکان قبل از به سرپرستی گرفته شدن با آن روبرو بوده‌اند می‌تواند بعد از به سرپرستی گرفته شدن باعث افت تحصیلی و نمرات بد درسی در این کودکان در سن دبستان شود.

محققان برای اثبات این نظریه از ۸۰۷ خانواده و کودکان آنها سوالاتی در این زمینه پرسیدند. ۶۵۹ خانواده حاضر به جوابگویی شدند که نظری مشابه محققان داشتند. در بررسی دیگری نیز روی ۱۴۵۰ جوان ۱۵ تا ۳۰ ساله که ۸۳ درصد آنها به سرپرستی گرفته شده بودند و ۱۷ درصد فرزندان واقعی بودند نشان داد ۳۲ درصد کودکان به سرپرستی

گرفته شده حداقل یک مشکل سلامتی دارند در حالی که این میزان در کودکان واقعی ۱۱ درصد است. تنها ۵۲ درصد کودکان به سرپرستی گرفته شده بدون تاثیرپذیری از گذشته می‌توانند زندگی خوبی در آینده داشته باشند و ۴۸ درصد مشکلات گذشته خود را یدک میکشند.البته بدون شک خانواده نیز بی‌تاثیر نیست و می‌تواند با حمایت خود زندگی خوبی را برای فرد تحت سرپرستی فراهم کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *