سلامت افراد عصبانی در معرض خطر است

سلامت افراد عصبانی در معرض خطر است

افراد عصبانی در معرض ابتلا به انواع عارضه های قلبی و عروقی قرار دارند، ریسک حمله قلبی و سکته مغزی افراد عصبانی را به شدت تهدید میکند، سعی کنید کمتر عصبانی شوید و آرامش خود را حفظ کنید. به توصیه های مهم پزشکی در این باره دقت کنید.

وقتی عصبانی می‌شوید، هورمون‌های استرس در عروق شما سرازیر می‌شوند و موجب برافروخته شدن چهره، افزایش ضربان قلب و فشار خونتان می‌شود. تعجبی نیست که مطالعات بسیار همه حاکی از آن هستند که افرادی که دائم عصبانی هستند، در معرض ریسک بالای ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی قرار دارند.( کلمه anger از همان ریشه angina به معنای درد قفسه سینه به دلیل عدم خون‌رسانی کافی به قلب است). براساس مطالعه‌ای سیستماتیک که نتایج آن در مجله European Heartچاپ شد، تنها یک حمله عصبی می تواند نتایج فوری نامطلوب به‌بار آورد. محققان اطلاعات به‌دست آمده از ۹ تحقیق روی بیمارانی که به دنبال یک عصبانیت دچار حادثه قلبی-عروقی شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. ریسک حمله قلبی یا یک واقعه درد قفسه سینه متغیر در دو ساعت بعد از حمله عصبی نسبت به سایر مواقع تقریبا ۵ برابر و ریسک سکته مغزی ۴ برابر بیشتر شده بود. این بدان معنا نیست که در صورت عصبانیت حتما دچار حمله قلبی یا سکته مغزی خواهید شد. محققان برآورد کرده‌اند که برای هر ۱۰هزار نفر در ریسک پایین قلبی-عروقی ،رخداد یک حمله عصبی در ماه منجر به فقط یک حادثه قلبی عروقی در سال می‌شود و برای افرادی که در ریسک بالای قلبی-عروقی قرار دارند این واقعه به ۴ بار در سال می‌رسد. اما اگر تعداد دفعات عصبانیت زیاد باشد، میزان خطر به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. برای هر ۱۰هزار نفر در ریسک پایین قلبی-عروقی،۵ بار عصبانیت در روز منجر به حدودا ۱۵۸ واقعه قلبی- عروقی در سال می‌شود اما برای افراد با ریسک بالا این واقعه به ۶۷۵ بار در سال افزایش می‌یابد.

مختصر آنکه ، عصبانیت امری طبیعی است و حتی گاهی مفید و بخشی از زندگی. به‌علاوه سرکوب کردن عصبانیت ممکن است برای سلامت مضر باشد. اما اگر فرد دچار عصبانیت‌های کنترل‌نشده یا مستمر شود، به‌خصوص اگر دچار مشکل قلبی- عروقی باشد یا در معرض خطر بالای ابتلا به آن قرار داشته باشد، شرط احتیاط آن است که راه‌هایی را پیدا کند تا بتواند عصبانیت خود را تعدیل کند. ممکن است بتوان از یک مشاور کمک گرفت تا به بیمار کمک کند عواملی را که موجب عصبانیت می‌شود، بشناسد و مهارت‌هایی را بیاموزد که به او ‌کمک می‌کند، شرایط را آرام کند یا حداقل بتواند عصبانیت خود را طوری که از کنترل خارج نشود، بیان کند. برای برخی افراد ممکن است تمرینات نرمشی یا مدیتیشن مفید باشد، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که درمان عصبانیت و یا مدیریت عصبانیت بتواند از یک حمله قلبی جلوگیری کند، اما مسلما آسیب به فرد نمی زند و حتی می تواند کمک‌کننده باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.