سوالات مربی ورزشی تان از شما

سوالات مربی ورزشی تان از شما

سوالات مربی ورزشی شما

در مطلب زیر در مورد سوالات مربی ورزشی شما صحبت شده است که در وهله ابتدایی که مربی ورزشیتان شما را میبیند چه سوالاتی از شما خواهد پرسید و شما با توجه به این سوالات میتوانید نسبت به حرفه ای بودن مربیتان اطمینان حاصل نمایید.

اگر بدنبال استخدام یک مربی حرفه‌ای هستید، شاید انتخابش برایتان سخت باشد. بهترین مربیان، در اولین جلسه شما را نشانده و سوالات مختلفی از شما خواهند پرسید. آنها حتی قبل از اینکه وزنه‌ای را لمس کنید، خواهند یافت که دقیقا چه نیازی دارید.

بدین ترتیب مربی مورد نظر شما خواهد توانست بهترین برنامه‌ی درخور نیازهای شما را تدوین کند تا از اجرای آن بهترین نتیجه را بگیرید.

برخی از سوالاتی که ممکن است مربی شما در اولین جلسه مطرح کند از این قرار است:

سوالات مربی ورزشی
۱. آیا تابحال بیماری خاصی داشته‌اید؟

فهرست بیماری‌ها بسیار عریض و طویل است. بیماری‌های مهم از این قرارند: حملات قلبی، عمل‌های قلبی، درد قفسه‌ی سینه، فشار خون بالا، مشکلات مرتبط با سیگار کشیدن، کلسترول خون بالا، غش و ضعف، برنشیت، آسم، آمفیزم، چربی خون بالا، حساسیت‌های دارویی، ورم مفاصل، سوفل قلبی، آریتمی قلبی، تورم مچ پا، تب روماتیسمی، بیماری‌های عروقی، فلبیت، تنگی نفس، سکته مغزی، اختلالات عاطفی، و مشکلات ارتوپدی.
۲. آیا مبتلا به دیابت هستید؟

بسیاری از مربیان حرفه‌ای، صلاحیت و توانایی مربی گری برای افرادی که دچار بیماری‌های خاصی هستند را ندارند. یکی از این بیماری‌ها، دیابت است.
۳. دور کمرتان چقدر است؟

مردانی که دور کمرشان ۱۰۰ سانت یا بیشتر، و زنانی که دور کمرشان ۹۰ یا بیشتر باشد، چاق در نظر گرفته می‌شوند. بسیاری از مربیان، صلاحیت و توانایی‌های مورد نیاز برای تمرین با افراد چاق را ندارند.

سوالات مربی ورزشی
۴. آیا در حالت استراحت ضربان قلبتان غیر عادی است؟

این هم یکی دیگر از عوامل مهم است، بدین معنی که مربی مورد نظر شما شاید صلاحیت و توانایی تمرین با شما را نداشته باشد.
۵. اهداف شما چیست؟

این سوال به مربی کمک خواهد کرد تا بتواند یک برنامه‌ی تمرینی و غذایی مختص شما تدوین کند. هم اهداف بلند مدت و هم کوتاه مدت، باید در ایجاد یک برنامه موثر باشد، پس شاید نیاز باشد از همین حالا خودتان را برای جواب آماده کنید.
۶. عادات غذایی شما چیست؟

مربی شما بدین جهت این سوال را می‌پرسد تا بداند که چگونه باید برنامه‌ی غذایی شما را برای کاهش وزن، افزایش وزن و یا نگهداری وزن، تنظیم کند. پاسخ به این سوال شامل کالری مصرفی، نوع غذاهایی که می‌خورید، زمان و اندازه‌ی وعده‌های غذایی‌تان، و تعداد میان وعده‌هایتان خواهد بود. همچنین ممکن است در مورد هر مکمل غذایی که مصرف می‌کنید هم سوال شوید.
۷. آیا قبلا با وزنه تمرین کرده اید؟

مربیان باید درباره‌ی گذشته‌ی تمرینات شما بدانند، بنابراین می‌توانند برنامه‌ای را تدوین کنند تا بهترین نتایج را برایتان به ارمغان آورد. آنها باید بدانند که چه نوع تمریناتی انجام می‌داده‌اید، چه زمانی در روز تمرین می‌کرده‌اید، تمرینتان چقدر طول می‌کشیده، بر روی کدام عضلات کار می‌کرده‌اید، و چه نوع تمریناتی را ترجیح می‌دهید.

هنگامی که سوالات تمام شوند، زمان انجام چند تست مهم خواهد رسید:
۱. اندازه گیری وزن

اندازه گیری وزن خیلی مهم است، چرا که به مربی کمک خواهد کرد تا بداند دقیقا چقدر چربی باید بسوزانید. ابتدا باید وزن بدنتان را بگیرند، سپس به سراغ تست‌های دیگر بروند. بسادگی وزن خالص شما را از وزن کل بدن کاسته و به شما کمک خواهد کرد تا در تمرینات، اضافه وزنتان را از بین ببرید.
۲. تست سوخت و ساز پایه

فرمول هریس بندیکت برای تعین مقدار سوخت و ساز پایه، بدین ترتیب است:

مردان: ۶۶ + (۱۳.۷X وزن به کیلوگرم) + (۵X قد به سانت) – (۶.۸X سن)

مردان: ۶۵۵ + (۹.۶X وزن به کیلوگرم) + (۱.۸X قد به سانت) – (۴.۷X سن)

نتیجه ی این تست روشن خواهد کرد که بدن شما به چه مقدار کالری در روز احتیاج دارد، بنابراین مربی شما خواهد فهمید که برنامه‌ی تغذیه‌ای شما برای کاهش وزن یا افزایش وزن را، چگونه باید تدوین کند.
۳. تست ضربان قلب

مربی‌تان باید ضربان قلبتان را بگیرد تا بدانید که چقدر شدید می‌توانید ورزش کنید. با استفاده از یک کرنومتر، ۱۰ ثانیه ضربان قلبتان را بگیرید. عدد بدست آمده را در ۶ ضرب کنید، این عدد ضربان قلب شما در حالت استراحت است. مثلا اگر در ۱۰ ثانیه ۱۰ تپش داشتید، ضربان قلب شما ۶۰ تپش در دقیقه خواهد بود. حداکثر ضربان قلبتان نیز مساوی با عدد ۲۲۰ منهای سن شماست. مثلا ۲۲۰-۲۵=۱۹۵.

هنگام انجام تمرینات، هدف شما برای افزایش ضربان قلب، باید ۶۰ تا ۸۰ درصد حداکثر ضربان قلبتان باشد، نه بیشتر. بنابراین مربی برای اینکه امنیت شما را برقرار کند به انجام این تست هم نیازمند است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *