طرز تهیه آبگوشت کشک یک غذای لرستانی مشهور

طرز تهیه آبگوشت کشک یک غذای لرستانی مشهور

طرز تهیه آبگوشت کشک یک غذای لرستانی مشهور

مطلب زیر به طرز تهیه آبگوشت کشک اختصاص دارد این آبگوشت لرستانی به آبگوشت دو گوله دودار معروف میباشد امیدوارم که از تهیه این آبگوشت خوشمزه لذت ببرید و در منزل یک آبگوشت سنتی لرستانی تهیه کنید و بهتر است کشک این آبگوشت کاملا محلی باشد.

آبگوشت کشک دوگوله دودار

گوشت آبگوشتی ۳۰۰ گرم  .  نخود ۱/۲ لیوان  .  لوبیا سفید ۱/۲ لیوان  .  سیر ۳ حبه

بادمجان ۲ عدد  .  پیاز ۱ عدد  .  کشک غلیظ ۱ لیوان  .  نعناع خشک ، نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه آبگوشت کشک یک غذای لرستانی مشهور

نخود و لوبیا را از شب قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار اب ان را تعویض کنید.

گوشت ، نخود و لوبیای خیس خورده ، سیر و پیاز خرد شده را بهمراه چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مواد پخته شوند ( در مدت زمان پخت نمک اضافه نکنید ).

بادمجان ها را خرد کنید و با مقداری آب بپزید و له کنید و پس از اینکه آبگوشت پخت بادمجان ها را اضافه نمایید و در آخر نیز کشک را بریزید و خوب مخلوط کنید ، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آبگوشت جا بیفتد.

حدود ۳ قاشق غذاخوری نعناع را با مقداری روغن تفت دهید سپس نعناع داغ را به ابگوشت اضافه کنید و مخلوط نمایید ، نمک و فلفل آبگوشت را نیز اندازه کنید ، آب ابگوشت را از مایه آن جدا کنید ، مایه آبگوشت را بکوبید و بهمراه اب آبگوشت و مقداری نعناع داغ و کشک سرو کنید (  آب آبگوشت و کوبیده را در ظرف های جدا سرو کنید ).

نکته ها : این آبگوشت بسیار مقوی و خوشمزه است و اغلب در فصل سرد سال سرو میشود ، در صورت تمایل میتوانید ۱ عدد سیب زمینی در زمان پخت به این آبگوشت اضافه کنید همچنین میتوانید بادمجان ها را سرخ کنید و پس از کوبیدن اضافه نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.