طرز تهیه انار پلو شیرازی ویژه شب یلدا

طرز تهیه انار پلو شیرازی ویژه شب یلدا

طرز تهیه انار پلو شیرازی

مطلب زیر به طرز تهیه انار پلو شیرازی اختصاص دارد بهتر است بدانید که این غذای شیرازی ویژه شب یلدا و هوای سرد زمستان است و میتوانید از این پلو برای جشن شب یلدایتان استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

انار پلو شیرازی

برنج ۲ لیوان . دانه انار ۱ لیوان . سینه مرغ ۲ عدد . گشنیز خرد شده ۱ لیوان

پیاز ۲ عدد . خلال پسته نصف لیوان . زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری . نمک مقدار لازم

 

طرز تهیه انار پلو شیرازی ویژه شب یلدا

سینه های مرغ را بهمراه ۱ عدد پیاز ، کمی زردچوبه ، نمک و ۲ لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند ، سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت خیس دهید ، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی نمائید ( زمانی باید برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

برای تهیه مایه انار باید ۱ عدد پیاز باقی مانده را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه کنید و ۵ دقیقه باهم تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و ته قابلمه مقداری روغن بریزید ، مقداری برنج ابکش شده داخل قابلمه بریزید و مقداری از مایه انار را روی ان بریزید و به همین صورت قابلمه را پر کنید ( یک لایه برنج یک لایه مایه انار ) سپس حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند.

پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و حدود ۱ ساعت اجازه دهید برنج دم بکشد سپس در دیس بریزید و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزئین کنید ( میتوانید این پلو را بهمراه بلدرچین یا جوجه کباب شده سرو کنید ).


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.