طرز تهیه شام کم کالری سینه مرغ با سس قارچ

طرز تهیه شام کم کالری سینه مرغ با سس قارچ

آموزش درست کردن سینه مرغ با سس قارچ

در مطلب زیر طرز تهیه سینه مرغ بهمراه سس قارچ را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار کم کالری و خوشمزه می باشد امیدوارم که از تهیه این غذا لذت کافی را ببرید.

سینه مرغ با سس قارچ، جزو غذاهایی است که طعم متفاوت آن می‌تواند هر فرد بدغذایی را جذب خود کند. به‌علاوه، این غذا کالری پایینی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای ضیافت شام آخر هفته زوج‌های جوان باشد. برای تهیه این غذا برای ۲ نفر به ۲ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۱۵۰ گرمی،

نصف قاشق چای‌خوری فلفل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا، ۱ عدد موسیر متوسط، ۱ فنجان قارچ خردشده (فقط کلاهک قارچ)، ۲ قاشق غذاخوری سرکه، یک‌چهارم فنجان آب مرغ کم‌نمک، ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۲ قاشق غذاخوری برگ پیازچه خردشده نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا هم کافی است که ابتدا مرغ‌ها را نازک برش بزنید و با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. حدود ۱۲ تا ۱۶ دقیقه هر دو طرف مرغ‌ها را با شعله پایین حرارت دهید تا پخته و کمی طلایی شوند. آنها را از تابه خارج کنید و در ظرف دربسته‌ای، گرم نگه دارید.

حالا موسیر و پیازچه را ۳۰ ثانیه در تابه تفت دهید. قارچ را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه دهید. خامه را در آب مرغ حل کنید و تمام مواد باقیمانده را به همراه آب مرغ به تابه بیفزایید. چند دقیقه این مخلوط را بجوشانید تا غلیظ شود.

سپس آن را روی مرغ ها بکشید و غذای خود را کاملا گرم سرو کنید. هر وعده از این غذا، دارای ارزش تغذیه ای زیر است: ۲۷۵ کیلوکالری انرژی ۱۵ گرم چربی ۸۴ میلی‌گرم کلسترول ۵ گرم کربوهیدرات ۲۵ گرم پروتئین ۱ گرم فیبر ۳۷۳ میلی‌گرم سدیم ۳۷۰ میلی‌گرم پتاسیم ۳۴ درصد سلنیوم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *