با تهیه نوع دیگری از دسر کادایف در خدمت شما هستیم اسم این دسر شکر پاره با استفاده از کادایف است
مواد لازم برای تهیه شکر پاره با استفاده از کادایف :
کره 250 گرم نرم شده
ماست 1 استکان
تخم مرغ 2 عدد
ایرمیک 3 قاشق غذا خوری
پودر قند 1 استکان
وانیل 5 گرم
بکینگ پودر 10 گرم
آرد 3.5 لیوان
مواد لازم برای داخل شکر پاره با استفاده از کادایف
کادایف 150 گرم
پودر پسته 2 قاشق غذا خوری
گردوی خرد شده 2 قاشق غذا خوری
مواد لازم برای روی شکر پاره با استفاده از کادایف
زرده تخم مرغ 1 عدد
پودر بادام زمینی
مواد لازم برای تهیه شربت شکر پاره با استفاده از کادایف
آب 5 لیوان
شکر 4 لیوان
آبلیمو تازه 2-4 قطره
طرز تهیه شکر پاره با استفاده از کادایف :
برای مواد داخل کادایف ابتدا کادایف ها را ریز خرد میکنیم روی آن گردو و پودر پسته می ریزیم و هم میزنیم
در یک ظرف کره ریخته و با دست نرم میکنیم روی آن ماست , تخم مرغ ها , ایرمیک , پودر قند , وانیل و بکینگ پودر می ریزیم خوب مخلوط میکنیم
روی آن کم کم آرد را می ریزیم تا خمیر شود و بدست نچسبد از خمیر به اندازه گردو برمیداریم و در دست گرد کرده سپس باز میکنیم به وسط خمیری که باز کردیم مواد داخلی که از کادایف تشکیل شده قرار میدهیم و به شکل دلخواه می بندیک روی آن زرده تخم مرغ مالیده و با چنگال شکل میدهیم در فر 170 درجه گرم شده قرار میدهم تا رویش طلایی شود
حالا شربت را درست می کنیم برای درست کردن شربت در قابلمه آب و شکر را ریخته می جوشانیم وقتی شروع به جوشیدن کرد پانزده دقیقه دیگر می جوشانیم سپس داخلش اب لیمو ریخته و حرارت را خاموش میکنیم تا ولرم شود
به دسر ولرم شربت ولرم می ریزیم در فر 100 درجه گرم شده قرار میدهیم و میگذاریم شربت کاملا به خورد شکرپاره برود
کمی ستراحت داده و سپس آماده برای خوردن است



