طرز تهیه ماهی ماکرل اسپایسی با سس هاریسا

طرز تهیه ماهی ماکرل اسپایسی با سس هاریسا

طرز تهیه ماهی ماکرل اسپایسی با سس هاریسا

مطلب زیر طرز تهیه ماهی ماکرل اسپایسی با سس هاریسا را برای شما قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه و عالی میباشد و باید این ماهی بصورت درسته درست شود و از تربچه و پرتقال نیز در این ماهی استفاده میشود

مواد لازم

ماهی ماکرل تازه ۳ عدد بزرگ یا ۶ عدد کوچک
سس هاریسا ۱ قاشق سوپخوری
روغن زیتون خالص ۲ قاشق سوپخوری به اضافه مقداری برای چرب سازی
پرتقال بزرگ ۳ عدد یا کوچک ۶ عدد
تربچه ۳۰۰ گرم
پیاز سرخ ۱ عدد
سرکه قرمز ۲ قاشق سوپخوری
جعفری تازه ۱ دسته
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

 

طرز تهیه ماهی ماکرل اسپایسی با سس هاریسا

 

ماهی های چرب مانند ماکرل و ساردین با ادویه های تند بسیار لذیذتر می شوند. سعی کنید تا آنها را با سس کاری یا هاریسا امتحان کنید که با گوشت چرب آن ماهی ها بسیار جور در می آیند. طرز تهیه: ماهی ها را زیر شیر آب سرد بشویید تا اگر خونی باقی مانده پاک شود و سپس آنها را حوله کاغذی خشک کنید.

سه تا ۴ بار در هر دو طرف روی گوشت ماهی با چاقو شکاف عمیقی بزنید و اگر ماهی بزرگ است ۵ شکاف ایجاد کنید.سس هاریسا به علاوه ی ۱ قاشق سوپخوری روغن و مقدار کافی نمک و فلفل را مخلوط کرده و آن را به تمامی سطوح ماهی بمالید. آن را به مدت چند دقیقه ( یا تا ۳ ساعت) در یخچال قرار دهید تا مارینه شود. در این زمان سالاد را تهیه کنید.

سر و ته پرتقال‌ها را بگیرید و با یک چاقوی اره ای پوست و بافت های سفید دور آن را ببرید. به خطوط روی پرتقال دقت کنید تا بخش زیادی از گوشت آن را نگیرید. سپس آن را به شکل حلقه های نازک برش بزنید.تربچه و پیاز سرخ را به شکل نازک ورق کنید. آن را به همراه پرتقال، سرکه و بقیه روغن زیتون در بشقاب بریزید. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

قبل از شروع پخت، ابتدا بررسی کنید که ذغال ها گر گرفته باشند و یا دمای گریل به ۲۰۰ درجه سانتیگراد رسیده باشد. از یک برس مقاوم به حرارت برای چرب کردن قفسه های گریل استفاده کنید و سپس هر دو طرفِ ماهی های کوچک را به مدت ۳ دقیقه و بزرگتر ها را به مدت ۵ تا ۶ دقیقه بپزید تا ذغالی شده و کاملا بپزند. اگر گریل شما درپوش دارد می توانید از آن استفاده کنید. با یک چاقو آزمایش کنید- گوشت روی ستون فقرات باید به آسانی جدا شود. برگ های جعفری را روی سالاد ریخته و با ماهی سرو کنید.

نکته: سس هاریسا سس تندی است که از فلفل قرمز خشک، سیر و ادویه هایی که اصالتا به تونس برمیگردد تهیه می شود. اما در بازارها و سوپرمارکت های خاصی نیز می توان آن را یافت. به جای آن می توانید از ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون، یک حبه سیر له شده و به ترتیب از پودر زیره، گشنیز و قاشق سوپخوری سس فلفل قرمز هر کدام ۲/۱ قاشق چایخوری استفاده کنید.

برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۴۵ دقیقه
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای دریایی
مواد لازم : پرتقال, پیاز, تربچه, جعفری, روغن زیتون, سرکه, سس هاریسا, ماهی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.