طرز تهیه نان خشخاش رولتی با استفاده از دانه خشخاش

طرز تهیه نان خشخاش رولتی با استفاده از دانه خشخاش

طرز تهیه نان خشخاش رولتی

مطلب زیر طرز تهیه نان خشخاش رولتی را به شما آموزش میدهد این نان با استفاده از دانه خشخاش درست میشود همچنین برای خوشمزه تر شدن آن از مخلوط خامه و عسل در آن استفاده میکنیم.

نان خشخاش رولتی

آرد ۴ لیوان  .  پودر خمیر ترش ۱ قاشق غذاخوری  .  تخم مرغ ۳ عدد  .  شیر ۱ و ۱/۳ لیوان

کره یا روغن ۱/۲ لیوان  .  نمک ۱/۴ قاشق چایخوری  .  شکر ۳/۴ لیوان  .  کشمش به مقدار لازم

دانه خشخاش ۱ لیوان  .  خامه مخلوط با عسل ۱/۲ لیوان  .  پودر یا اسانس وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه نان خشخاش رولتی با استفاده از دانه خشخاش

شیر گرم را داخل کاسه ای بریزید و پودر خمیر ترش ، ۱ قاشق غذاخوری شکر و ۱ لیوان ارد به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا آرد حل شود سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن بیشتر شود.

پس از این مدت زمان خمیر را به آرامی با قاشق هم بزنید و کره اب شده را کم کم به ان اضافه و مخلوط کنید سپس ۳ عدد تخم مرغ را اضافه کنید و در ادامه بقیه شکر ، وانیل و ۱ لیوان ارد نیز اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید.

پس از اینکه تمام مواد خوب مخلوط شدند ۲ لیوان ارد باقی مانده را کم کم اضافه کنید و با دور کند همزن و پره های مخصوص هم زدن خمیر حدود ۱۰ – ۱۵ دقیقه خمیر را هم بزنید ، پس از این مدت زمان روی کاسه را با نایلون بپوشانید و به مدت ۲ – ۳ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر زیاد شود ( این خمیر ترد و کمی چسبنده است ).

دانه های خشخاش را با چند لیوان اب داخل کاسه ای بریزید تا جایی که اب روی خشخاش ها را بپوشاند و پس از ۱۵ دقیقه اب روی خشخاش را خالی کنید تا ناخالصیهای ان گرفته شود سپس دانه های خشخاش را با ۳ لیوان اب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، پس از به جوش امدن از روی حرارت بردارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و مجدد روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، مجدد از روی حرارت بردارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس داخل پارچه ای بریزید و خوب ابکشی کنید ( دقت کنید که دانه های خشخاش نجوشند ).

خمیر را پس از حجیم شدن به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه پهن نمایید ، دانه های خشخاش را با خامه عسلی خوب مخلوط کنید ( مخلوط ۱/۲ لیوان خامه و ۵ قاشق غذاخوری عسل ) سپس به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را روی یکی از خمیرها پخش کنید ، روی هر کدام کمی کشمش بپاشید و هر تکه خمیر را جداگانه رول نمایید.

کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و ۴ خمیر را با فاصله زیاد از هم روی کاغذ قرار دهید ، برای روی خمیرها ۱ سفیده تخم مرغ ، ۱/۲ قاشق چایخوری خامه و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر قند را مخلوط کنید و با قلمو روی خمیرها بمالید سپس سینی خمیرها را به مدت ۱ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیرها بیشتر شود.

پس از این مدت سینی را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید ، پس از اینکه روی نان ها طلایی شد از فر خارج کنید و اجازه دهید نان ها خنک شوند سپس بصورت رولت برش بزنید و سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.