طرز تهیه نان هات داگ مدل مار با استفاده از پنیر پیتزا

طرز تهیه نان هات داگ مدل مار با استفاده از پنیر پیتزا

طرز تهیه نان هات داگ مدل مار

مطلب زیر طرز تهیه نان هات داگ مدل مار را برای شما قرار داده ایم این نوع نان برای ترغیب کردن کودکان برای خوردن این نان بسیار مناسب میباشد و شما میتوانید با استفاده کردن از پنیر پیتزا برای تزیین آن استفاده کنید.

نان هات داگ مدل مار

آرد ۳ لیوان  .  پودر خمیر مایه ۳ قاشق غذاخوری  .  شکر ۱/۲ قاشق چایخوری  .  نمک ۱ قاشق چایخوری

آب ولرم ۱ لیوان  .  روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری  .  هات داگ ۱۰ عدد  .  زرده تخم مرغ و پنیر پیتزا برای تزیین

 

طرز تهیه نان هات داگ مدل مار با استفاده از پنیر پیتزا

آرد را داخل کاسه ای بریزید و وسط آرد را گود کنید ، پودر خمیر مایه را با شکر و چند قاشق آب مخلوط کنید و داخل گودی بریزید و مخلوط کنید سپس یک لیوان آب ولرم ، نمک و روغن مایع را نیز اضافه کنید.

مواد را مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی کاسه را بپوشانید و ان را در محل گرمی به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید ( نزدیک بخاری ، شوفاژ و … ) تا حجم خمیر بیشتر شود.

خمیر آماده را به ۱۰ قسمت نقسیم کنید ، دست تان را مرطوب کنید و هر خمیر را به طول ۳۰ سانتیمتر بکشید سپس هر خمیر را همانند شکل دور هات داگ بپیچید تا شکلی مانند مار پیدا کند ( شکل خمیر برای سر مار باید پهن تر و برای دم مار باریک تر باشد ).

روی صورت مار برشی بعنوان دهان ایجاد کنید و تکه ای فلفل دلمه ای قرمز قرار دهید ، برای چشم ها نیز از سیاه دانه ، فلفل سیاه و … استفاده کنید ، زرده تخم مرغ را با چنگال بزنید سپس با قلمو سطح بدن مار را کامل زرده بمالید ، مقداری پنیر پیتزا نیز روی پشت مارها رنده کنید ( بجای پنیر میتوانید از کنجد استفاده کنید ).

در سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و مارها را با فاصله روی سینی بچینید ( سر مار باید بالا باشد ) ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه قرار دهید سپس این نان خوشمزه را با سس مورد علاقه تان سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *