طرز تهیه کتلت عدس همراه با استفاده از پودر سیر

طرز تهیه کتلت عدس همراه با استفاده از پودر سیر

طرز تهیه کتلت عدس

عدس سرشار از پروتئین میباشد و شما میتوانید با استفاده از این حبوبات ارزان قیمت طرز تهیه کتلت عدس را آموزش ببینید و آنرا برای وعده شام و یا یک میان وعده عالی برای دانش آموزان قرار دهید.

کتلت عدس

عدس ۲ لیوان  .  سیب زمینی ۱ عدد  .  پیاز ۱ عدد  .  تخم مرغ ۳ عدد

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری  .  آرد سوخاری مقدار لازم  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه کتلت عدس همراه با استفاده از پودر سیر

عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس دهید ، عدس خیس خورده را بهمراه سیب زمینی خرد شده داخل قابلمه بریزید و ۲ – ۳ لیوان آب اضافه کنید ، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد ، پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با کوشتکوب بکوبید تا سیب زمینی و عدس خوب له شوند.

پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود سپس عدس و سیب زمینی میکس شده ، تخم مرغ ، پودر سیر ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید ( تا اندازه ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست به کتلت شکل دهید ).

پس از اینکه مایه کتلت اماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، دست تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر ان نیز سرخ و برشته شود ( تمام کتلت ها را به همین صورت اماده کنید ) ، کتلت ها را بهمراه سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید ، مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه ای ارد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به ان شکل دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *