طرز تهیه مرغ سوخاری با ارد گندم

طرز پخت مرغ اسپایسی همراه با آرد سوخاری و گندم

طرز پخت مرغ اسپایسی

همانطور که از نام این غذا مشخص غذایی تند و اسپایسی میباشد این نوع مرغ بسیار تند میباشد که در زیر طرز پخت مرغ اسپایسی که درون آن از آرد سوخاری و آرد گندم استفاده شده است امیدوارم که از طرز تهیه آن لذت ببرید و آنرا تهیه کنید .

مرغ ۱ عدد  .  پودر سوخاری ۲ لیوان  .  آرد گندم ۱ لیوان

ادویه ( مخلوط نمک ، فلفل ، دارچین ، پودر سیر ) ۲ قاشق غذاخوری  .  آبلیمو ۲ قاشق غذاخوریطرز تهیه‌ : مرغ را به تکه های مناسب تقسیم کنید

سپس تکه های مرغ را با ۲ لیوان و کمی نمک و فلفل بپزید ( نیم پز کنید ) سپس مرغ های نیم پز شده را درون مخلوط ادویه ( نمک ، فلفل ، پودر سیر ، دارچین ) بغلطانید و ۱۰ دقیقه بگذارید مرغ درون ادویه بماند.

تکه های مرغ را درون سبدی توری بریزید ( سبدهای مخصوص سرخ کردن ) ، درون ظرف بزرگی آب یخ بریزید ( آب باید همراه با تکه های یخ باشد )

سپس سبد حاوی مرغ ها را به مدت ۵ ثانیه درون آب یخ فرو ببرید تا به مرغ ها شوک وارد شود.آرد و پودر سوخاری را درون کاسه ای با فلفل و پودر سیر و هر ادویه دیگری که دوست دارید مخلوط کنید ؛ مرغ ها را پس از شوک دادن درون مخلوط آرد و ادویه بغلطانید سپس در روغن داغ فراوان سرخ کنید تا مرغ ها طلایی و برشته شوند.

مرغ ها را پس از خروج از روغن روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی برود

سپس درون ظرف بریزید و بهمراه افزودنی های دلخواه سرو کنید.

نکته ها : چنانچه از سینه مرغ استفاده میکند نیازی به پخت اولیه ( نیم پز کردن ) نمیباشد و فقط باید سینه مرغ را کاملا باز کنید ، برای ادویه میتوانید از انواع چاشنی های مورد علاقه در طعم دار کردن مرغ استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *