شیرینی گردو و خرما از شیرینی هایی است که در اعیاد مذهبی مثل عید فطر در کشور ترکیه تهیه می شود این شیرینی گردو و خرما از شیرینی های شربتی است و بسیار هم نرم است و داخل این شیرینی هم خرما و گردو دارد وکمی هم طعم دارچینی دارد از این مقدار معادل یک سینی کوچک بدست می آید و آماده کردن آ ن بیست دقیقه و زمان پخت آن هم بیست و پنج دقیقه طول میکشد
مواد لازم برای تهیه شیرینی گردو و خرما
کره 250 گرم
تخم مرغ 2 عدد ( یک عدد زرده برای روی شیرینی )
روغن زیتون 1 فنجان کوچک
بکینگ پودر 10 گرم
آرد 3.5 لیوان
مواد لازم برای داخل شیرینی گردو و خرما :
خرما 100 گرم ( هسته رادرآورده و خرد میکنیم )
شکر 1 قاشق غذا خوری
گردو درشت خرد شده 1 لیوان
دارچین 1 قاشق چای خوری
مواد لازم برای شربت شیرینی گردو و خرما :
آب 3 لیوان
شکر 2 لیوان
آب لیمو 3 قطره
طرز تهیه شیرینی گردو و خرما
اول شربت را درست میکنیم برای این کار آب سه لیوان و شکر دو لیوان را با هم مخلوط کرده تا شکر حل شود و میگذاریم ده دقیقه بجوشد سپس آب لیمو را ریخته و ده دقیقه دیگر در حرارت کم می جوشانیم دقت کنید که شربت خیلی غلیظ نشود. در یک کاسه کره , دویست و پنجاه گرم , یک عدد تخم مرغ کامل و یک عدد سفیده , روغن زیتون یک فنجان کوچک, بکینگ پودر ده گرم و آرد سه ونیم است که بتدریج و کم کم می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم.بمدت پانزده دقیقه در یخچال استراحت میدهیم
در یک کاسه دیگر خرماهای خرد شده , یک قاشق غذا خوری شکر , گردو و دارچین را می ریزیم
اکنون ازخمیر استراحت داده شده کمی بزرگتر از گردو برداشته و یک قا شق مربا خوری از مواد خرما را گذاشته و شکل میدیم و میبندیم رویش زرده تخم مرغ مالیده و با چنگال شکل میدهیم در فر 180 درجه گرم شده قرار داده و در مدت بیست و پنج دقیقه پخته می شود ولی مدت پخت آن به فر بستگی دارد.وقتی از فر در آوردید رویش شربت سرد بریزید وقتی شربت کاملا به خرد شیرینی رفت و شیرینی سرد شد آماده خوردن است



