عادت های مدیران موفق بهمراه ویژگی های موفقیتشان

عادت های مدیران موفق بهمراه ویژگی های موفقیتشان

عادت های مدیران موفق

مطلب زیر عادت های مدیران موفق را برای شما قرار داده ایم تا شما بتوانید بوسیله این ویژگی ها یک مدیریت موفق در محیط کاریتان داشته باشید.

خیلی از کارمندان هستند که از مدیر خود می نالند و می گویند رئیس خوبی ندارند. آنها اگر چه وظایف خود را انجام می دهند، اما از مقام مافوق خود دل خوشی ندارند.
در این میان کارمندانی خوش شانس و با اقبال بلند هستند که زیر نظر مدیرانی با ویژگی های زیر کار می کنند. حتی وجود جند ویژگی از این ده ویژگی می تواند یک مدیر را موفق و کارمندش را از او راضی نگه دارد.

عادت های مدیران فوق العاده از این قرار است:
۱ – انتقادات سازنده ارائه می دهند

تفاوت زیادی هست میان انتقاد و گفتگویی که کارمند هم در آن درگیر می شود و می آموزد که چگونه وضعیت کار خود را بهتر کند. یک مدیر کاربلد خوب می داند که چه دیدگاهی نسبت به زیردست خود داشته باشد و چگونه راهبری و جهت دهی را انجام دهد.

 

۲ – بازخودرهای منظم می خواهند

در محیط های کار امروزی غرق شدن در حجم کارها مسئله غیرمعمولی نیست و اغلب چیزی از قلم می افتد ارائه بازخورد به مقام بالادستی است. مدیر خوب می داند که باید بازخوردهای منظم و سر موقع بخواهد.

 

۳ – از کار خوب تقدیر می کنند

حقوق و مزایا با دستان مدیران و مقامات بالادستی گره خورده است و یکی از بزرگترین انتظارات هر کارمندی از رئیسش حقوق و مزایاست. اما مدیران بزرگ خوب می دانند که باید از کارمندان خوب تقدیر کنند، حتی اگر این تقدیر تنها در حد یک یادداشت کوتاه و تشکر ساده باشد.

 

۴ – هماهنگ سازی و ترفندها را خوب بلدند

دنیای امروز دنیایی است که باید بدوی تا جا نمانی. به همین دلیل بسیاری از کارمندان حجم زیادی کار می کنند. آنها موظف هستند چند کار را با هم انجام دهند و اینجاست که نقش مدیر خوب به خوبی نمایان می شود. روسای خوب چنین موقعیتی را مدیریت می کنند و هم هماهنگی میان کارمندان را بلدند و به موقع ترفندها را به کار می گیرند.

 

۵ – کارمندان را هدایت و رهبری می کنند

مدیرانی که به کار خوب بسیار علاقه مند هستند و به کارمند خود اجازه پیشرفت در کار می دهند، کارمندان خوشبخت و خوش شانسی دارند. این مدیران می دانند که باید اجازه قدرت نمایی به کارمند خود بدهند و در پروژه ها و طرح های گوناگون به کارمند کمک کنند تا در کار بدرخشد.

 

۶ – مسوولیت کار خود را می پذیرند

بسیاری از کارمندان زیر نظر مدیرانی کار می کنند که از معتبر شدن یا درخشیدن کار خود ذوق زده و خوشحال می شود، اما کمتر پیش می آید مدیری داشته باشید که خود را به خاطر اشتباه هایش سرزنش کند و مسئولیت آنها را بر عهده گیرد. عادت های مدیران موفق

 

۷ – ارتباطات شفافی دارند

مدیر خوب هم خود می داند چه می خواهد بکند و هم به خوبی برای کارمندانش توضیح می دهد که چه انتظاراتی از آنها دارد. در واقع هم تکلیفش با خودش معلوم است و هم با کارمندش و شفاف به آنها ارتباط برقرار می کند. عادت های مدیران موفق

 

۸ – پیشنهادهای چالش برانگیز می دهند و خودشان هم پشتیبانی می کنند

کمتر پیش می آید که مدیری خومدش پیشنهادهای چالش برانگیز بدهد، خودش منابع و امکانات لازم را فراهم کند و خودش هم از کارمندانش در این پروسه حمایت کند. به همین خاطر است که این یکی از ویژگی ها و عادت های مدیران خوب به شمار می آید. عادت های مدیران موفق

۹ – ریسک های حساب شده انجام می دهند

بهترین مدیران خوب می دانند که چه زمانی وقت ریسک کردن است و براساس شرایط بهترین تصمیم را می گیرند. آنها توانایی کارمند، میزان منابع مالی و شرایط پیرامون را به خوبی می شناسند و براساس این پارامترها حساب شده ریسک می کنند. عادت های مدیران موفق

 

۱۰ – میان کار ور زندگی شان تعادل برقرار می کنند

مدیر خوب کارش را خوب بلد است، زود سر کار می آید و دیر هم میرود، وقت زیادی برای کارش می گذارد و انرژی فراوانی را صرف می کند، اما نکته مهم این است که با وجود همه اینها، او خوب می داند چگونه میان زندگی شخصی و کاری اش تعادل و بالانس برقرار کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.