عقاید عمومی مردم در مورد سلامت چشم ها

عقاید عمومی مردم در مورد سلامت چشم ها

از سلامت چشم ها چه میدانید؟

سلامت چشم ها مطلبیست که در زیر در مورد آن صحبت شده است معمولا باورهای زیادی در مورد سلامت چشم وجود دارد وجود این سلامتی باعث ایجاد سلامتی در دیگر نقاط بدن می شود امیدوارم که از مطلب زیر استفاده لازم را ببرید.

شاید شنیده باشید که گذراندن ساعت‌ها پای کامپیوتر می‌تواند به چشم‌هایتان صدمه بزند یا آنکه چپ نگاه کردن به بینائیتان آسیب می‌رساند‌، اما وقتی بحث درباره سلامت چشمتان باشد، این ادعاها کاملا ساختگی هستند‌. ما در اینجا حقیقت را از افسانه جدا می‌کنیم تا شما بتوانید از بینائیتان در زمان حال و آینده‌ محافظت کنید.
باور: گذراندن ساعت‌ها پای کامپیوتر به بینائیتان آسیب خواهد رساند‌.

حقیقت‌: آنا سامرز‌، یک متخصص چشم‌ در نیوجرسی و سخنگوی پزشکی آکادمی چشم پزشکی آمریکا(AAO‌)می‌گوید‌‌‌ استفاده از کامپیوتر به سلامت چشم‌ها یتان صدمه نمی‌زند‌‌. هرچند‌ پس از مدتی‌، ممکن است به علت خستگی چشم، شروع به از دست دادن تمرکز کنید و ‌این امر می‌تواند منجر به ابرو‌درد و سردرد شود‌. او اضافه می‌کند‌ ممکن است وقتی با کامپیوتر کار می‌کنید کمتر پلک بزنید‌ و این امر باعث خشکی و سوزش چشم می‌شود‌. برای جلوگیری از چنین علائمی‌، به‌ طور منظم هنگام کار با کامپیوتر به چشم‌هایتان استراحت دهید و به اشیائی در دوردست نگاه کنید‌. براساس گفته‌های AAO مانیتورتان حداقل باید ۱۸اینچ از صورتتان فاصله داشته باشد‌‌‌.
باور: مطالعه در نور پایین برای چشم‌هایتان خطرناک خواهد بود‌.

حقیقت‌: دکترسامر می‌گوید شاید مطالعه در نور پایین با افزایش سن مشکل شود‌، اما به چشم‌هایتان صدمه نخواهد زد‌‌. او اضافه می‌کند‌: “ضرر وارده به چشم‌هایتان طی استفاده از آنها بیش از ضرر گوش دادن به سمفونی برای گوش‌هایتان نخواهد بود.‌ ما از این جهت نگرانیم که قدرت بینایی یک فرد ۱۰ساله در تاریکی بیش از قدرت بینایی یک فرد ۴۰ ساله است‌. دلیل این موضوع هم قدرت بیشتر مردمک چشمان کودکان است‌. بچه‌ها به این دلیل به دور بینی مبتلا نمی‌شوند‌. به همین دلیل مطالعه در نور پایین برای آنها مشکل نبوده، اما برای ما سخت است‌.‌ مطالعه کردن همیشه برای چشم‌ها و مغزمان خوب است‌.”
باور: اگر شما مشکل بینایی خاصی ندارید‌ نیاز به تست منظم چشم نخواهید داشت.

حقیقت‌‌: سامر می‌گوید‌: “تست عادی چشم حیاتی است، زیرا بسیاری از مشکلات جدی چشمی هیچ‌گونه علائمی از خود نشان نمی‌دهد‌. در بسیاری از موارد تنها راه برای پی بردن به این مشکلات‌، تست چشم است‌. قاعده کلی رفتن به متخصص چشم هر دوسال یکبار است‌.” مردم عمدتا به مشکلاتی مثل آب سیاه پس از سن ۴۰سالگی دچار می‌شوند‌ و ممکن است تا هنگام از دست دادن بینایی هیچ علائمی از بیماری را مشاهده نکنند‌. تشخیص این بیماری و درمان زودهنگام آن مانع از کوری می‌شود‌. با افزایش سن دفعات تست چشم باید افزایش یابد‌‌‌. هر فرد بالای ۶۵ سال باید هرسال یک مرتبه به چشک پزشک مراجعه کند‌؛ این نکته ایست که تریندا ال.ریتنبچ‌‌، یک دکتر چشم عضو کمیته اسناد پزشکی انجمن چشم پزشکان آمریکایی به آن اشاره می‌کند.

راهکارهایی برای سلامت چشم ها
باور ‌‌: چپ کردن چشم‌ها به بیناییتان آسیب می‌رساند‌.

حقیقت‌: سامر می‌گوید‌: “بدترین چیزهایی که ممکن است از چپ کردن چشم حاصل شود‌، چروک دور چشمهایتان مثل چروک‌های پنجه‌کلاغی است‌‌. هرچند‌، با اینکه لوچ کردن واقعا به چشم‌هایتان آسیب نمی‌زند‌، اما می‌تواند نشانه‌ای از مشکلی پنهان باشد‌. بچه‌هایی که از دوگانه‌بینی رنج می‌برند، برای رفع این مشکل‌، چشم‌هایشان را لوچ می‌کنند‌. همچنین لوچی نشانه این است که شما به تجویز عینک جدید نیاز دارید‌‌”. سامر توضیح می‌دهد که‌: “اگر لوچی به بیناییتان بهبود بخشد‌، شما به عینک دوربین نیاز دارید‌. این امر همچنین می‌تواند نشانه برافروختگی چشم و ایجاد حساسیت نسبت به نور باشد.”

راهکارهایی برای سلامت چشم ها
باور‌‌: خوردن‌ هویج بینائیتان را بهبود می‌بخشد‌.

حقیقت‌: از قضا دراین مورد حق با مامان بوده‌‌- هویج‌ برای چشم‌هایتان خوب است‌، اما تنها خوراکی مفید برای بینایی نیستند‌. دکتر ریتنباخ می‌گوید‌: “همچنین خانواده کاروتن‌ها در اسفناج‌، کلم‌ و سبزیجات رنگارنگ از قبیل فلفل قرمز، نارنجی‌ و زرد هم وجود دارند‌‌‌”‌. مطابق مقاله چاپ شده در نشریه مواد مغذی در سال ۲۰۱۳‌، کاروتن‌های رژیمی، از قبیل بتا-کاروتن‌، لیکوپن‌، لوتئین‌، و زیاکسانتین‌، فواید زیادی برای سلامت بدن داشته‌ و خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها و بیماری چشمی را کاهش می‌دهند‌‌. برای مثال لوتئین و زیاکسانتین‌ که در جعفری و زرده تخم مرغ پیدا می‌شود‌، باعث کاهش خطر ابتلا بهmacular degeneration و آب مروارید ناشی از افزایش سن می‌شوند .

راهکارهایی برای سلامت چشم ها
باور‌: هیچ کاری برای جلوگیری از از دست رفتن بینایی وجود ندارد.

حقیقت‌: سامر می‌گوید‌: “وقتی پای محافظت از بینائیتان در میان باشد‌، شما ناتوان نیستید. سلامتی‌، که شامل کنترل فشار خون و دیابت‌، خوردن غذای سالم و نکشیدن‌‌‌ سیگار است‌، به محافظت از چشم‌هایتان کمک خواهد کرد‌. با کنترل همه این نکات، شما در زمان حال و آینده از بینائیتان محافظت می‌کنید.” براساس گزارش آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا‌‌، اگر به دیابت مبتلا هستید، مدیریت دقیق، بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات بینایی است. فعالیت فیزیکی منظم هم می‌تواند سطح قند خونتان رامنظم نگه دارد و به محافظت از بینائیتان کمک کند‌.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *