علت بوجود آمدن حسادت در زندگی مشترک چیست؟

علت بوجود آمدن حسادت در زندگی مشترک چیست؟

چرا حسادت در زندگی مشترک بوجود می آید؟

معمولا در هر زندگی مشترکی این احساس حسادت بوجود خواهد آمد در مطلب زیر علت بروجود آمدن این احساس را مورد بررسی قرار می دهیم که امیدوارم از این مطلب استفاده لازم را ببرید.

حسادت، یکی از احساس‌هایی است که تقریبا هر کسی در طول رابطه مشترک می‌تواند آن را تجربه کند. تداوم حسادت می‌تواند به رابطه زوج‌ها آسیب برساند و مشکلاتی را برای هر دو طرف به بار بیاورد. اما چه چیزهایی واقعا باعث می‌شوند که احساس حسادت در رابطه مشترک شکل بگیرد؟

برخی متخصصان معتقدند که این احساس معمولا در سه عامل مهم ریشه دارد: ناامنی، ترس و رقابت. احساس ناامنی معمولا وقتی به وجود می‌آید که یکی از زوج‌ها، احساسات طرف دیگر را به چالش می‌گیرد. ناامنی معمولا در اعتماد به نفس ضعیف ریشه دارد، اما می‌تواند از بی‌توجهی همسر نیز نشأت گرفته باشد.

اگر یکی از زوج‌ها اعتماد به نفس ضعیفی داشته باشد، احساس حسادت می‌تواند سریعا به‌واسطه عامل‌های محرک ظاهرا بی‌خطر شکل بگیرد. مثلا صحبت کردن یکی از زوج‌ها با جنس مخالف یا نگاه کردن همسر به افرادی که در خیابان راه می‌روند، واقعا می‌تواند احساس حسادت ایجاد کند.افرادی که خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند،

یا کسانی دائما سعی دارند که براساس انتظارات غیرواقعی از خودشان زندگی کنند، ممکن است بیشتر از دیگران با احساس حسادت مواجه شوند. ترسِ از دست دادن همسر، هنوز هم به‌عنوان عامل محرک اصلی و مهمی شناخته می‌شود که احساس حسادت را به وجود می‌آورد. البته اگر این ترس در حد عادی باشد،

می‌تواند زوج‌ها را تشویق کند تا در کنار هم رفتار مناسبی داشته باشند و باعث استحکام رابطه مشترک شود. اما وقتی که این احساس، حالت غیرمنطقی و وسواسی پیدا می‌کند، می‌تواند واقعا مشکل‌ساز باشد. حمایت کردن از همسر و اطمینان پیدا کردن از استحکام رابطه مشترک، می‌تواند به افراد متاهل کمک کند تا با برخی از این ترس‌ها مقابله کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *