علت ثابت ماندن کاهش وزن در چیست؟+ راههای پیشنهادی

علت ثابت ماندن کاهش وزن در چیست؟+ راههای پیشنهادی

ثابت ماندن کاهش وزن

گاهی اوقات همه چیز با برنامه انجام می شود ولی ثابت ماندن کاهش وزن را بدنبال دارد بنابراین در مطلب زیر به علت ثابت ماندن وزن اشاره کرده است که در زیر بیان شده است.

همه ما با این افت وحشتناک در روند کاهش وزن خود آشنا هستیم. سخت ورزش می‌کنید، کالری‌ها را محاسبه می‌کنید، وزن کم می‌کنید، اما یک دفعه، همه چیز ثابت می‌شود!

فرقی هم نم‌یکند دیگر چه می‌کنید، اما هر چه هست نمی‌توانید آن عدد روی صفحه ترازو را کاهش بدهید.

آیا این افت روند کاهش وزن طبیعی است، یا برزخ ناشناخته‌ایست که همه کسانی که سعی دارند وزن خود را کم کنند با آن روبه رو می‌شوند ؟

من به مراجعین بسیاری در این زمینه کمک کرده‌ام و آنچه که تجربه در تمام این سال‌ها به من ثابت کرده از این قرار است:

همه افرادی که دچار ثابت ماندن کاهش وزن شده اند یک وجه مشترک دارند، آن‌ها دیگر مثل گذشته همه‌ی توان خود را به کار نمی‌برند!

وقتی شما تازه یک برنامه کاهش وزن را شروع کرده‌اید خیلی هیجان زده‌اید و کلی انگیزه دارید تا تغییرات بزرگی در زندگیتان ایجاد کنید، اما از هفته هشتم به بعد آن شور و اشتیاق و جدیت اولیه فروکش می‌کند. بیایید روراست باشیم، سخت است که بخواهیم هر روز برای ورزش کردن با انگیزه و پر انرژی باشیم و رژیم غذایی کاملاً سالمی را رعایت کنیم. اگر چه، این موارد برای آمادگی ذهنی و جسمانی شما جهت کاهش وزن واقعا لازم هستند.

اگر احساس می کنید اعداد روی صفحه ترازویتان دیگر تغییری نم‌یکند از خودتان بپرسید آیا همه تلاش خود را می‌کنید ؟ آیا به طور منظم ورزش می‌کنید و تمرینات را کامل انجام می‌دهید ؟ آیا بیشتر از آنچه باید، غذا نمی‌خورید؟ یا آیا سعی ندارید به وزنی برسید که واقعاً برای اندام و قد شما خیلی کم است ؟

چطور می‌توانیم آن شور و اشتیاق اولیّه را به دست آوریم و به مسیر درست برگردیم؟

در ادامه به شما نکاتی را میگویم که به افراد بسیاری در این زمینه کمک کرده‌اند:
۱. هدفتان را مشخص کنید

یک کاغذ بردارید و بنویسید که، وزن کم کردن چقدر برای شما ارزش دارید و چه تغییرات مثبتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد؟ یادداشت کردن اهدافتان می‌تواند یادآور خوبی برایتان باشد و به شما انگیزه می دهد.
۲. تغییراتی ایجاد کنید

تمرینات خود را عوض کنید. به باشگاه بروید و کلاس‌های ورزشی جدیدی را امتحان کنید! اگر تمرینات فعلی برای شما کارساز نیستند شاید نوع تمرینتان ایراد داشته باشد.
۳. برای خود اهداف کوتاه مدت مشخص کنید

در مسابقات شرکت کنید، مثلاً مسابقات دویدن یا پرتاب وزنه! آمادگی برای مسابقات همیشه یک هدف عالی برای تناسب اندام است که به شما انگیزه می‌دهد سخت تمرین کنید.
۴. کالری ها را محاسبه کنید

مراقب باشید که مقدار کافی و درستی از کالری را به بدن خود برسانید. ممکن است کمتر از آنچه فکر می‌کردید باید تغذیه کنید، یا ممکن است به اندازه کافی تغذیه نداشته باشید، که شما را دچار سوءتغذیه می‌کند، و در این حالت شما به هیچ عنوان دیگر وزن کم نخواهید کرد.

دفعه بعدی که دچار افت کاهش وزن شدید حتماً از این راهکارها استفاده کنید، اما مهم‌تر از همه فراموش نکنید که، عدد روی ترازو، شما را تعریف نمی‌کند و در نهایت فقط یک عدد است! آنچه که واقعاً در انتهای هر روز مهم است، این است که شما سلامت باشید.

آیا شما هم تا به حال این افت کاهش وزن را تجربه کرده‌اید ؟ چطور بر آن غلبه کردید ؟ آیا تا به حال از روش‌های بالا استفاده کرده بودید ؟

برایمان کامنت بگذارید و از تجربیات خود به ما بگید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.