علت کاهش میل جنسی در افراد چیست؟

علت کاهش میل جنسی در افراد چیست؟

چرا میل جنسی کاهش می یابد؟

گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی میل جنسی در افراد بسیار کاهش می یابد و این کاهش میل جنسی باعث ایجاد بسیاری از مشکلات و اختلافات در بین زوجین می گردد.

زمانی که فوق‌العاده سرتان شلوغ است، میل جنسی‌تان کم می‌شود و این مساله، کاملا طبیعی است. برقراری رابطه جنسی برای خانم‌ها به اندازه یک بازی و سرگرمی، لذت‌بخش یا هیجان‌انگیز است. برخلاف مردان که میل جنسی‌شان تقریبا به‌طور کامل توسط هورمون‌ها کنترل می‌شود، احساسات زنان نقش بزرگی در میزان میل جنسی آنان دارد.

وقتی که زندگی شما در وضعیت حساسی قرار می‌گیرد، مثلا وقتی که وارد یک پروژه بزرگ کاری می‌شوید یا در یک رابطه دوستانه دچار مشکل می‌شوید، کاملا طبیعی است که رابطه جنسی مطلوبی را تجربه نکنید. وقتی که فردی استرس دارد، تمرکزش به جای دیگری معطوف می‌شود و دیگر فضایی در ذهن برای تحریک‌پذیری وجود ندارد.

به‌علاوه زمانی که شما تحت فشار هستید، مغز ماده‌ای به نام کورتیزول آزاد می‌کند که در واقع می‌تواند از فعالیت‌های هورمون‌های جنسی جلوگیری کند. اما جای نگرانی زیادی نیست! هر چه بیشتر نگران کاهش میل جنسیتان باشید، ممکن تاثیر منفی بیشتری در پی داشته باشد. پس سعی کنید که فشار را از خود دور کنید. به محض آنکه استرس شما فروکش کند، میل جنسیتان هم با توان کامل بازخواهد گشت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.