علت کمردرد در دوران بارداری چیست؟

علت کمردرد در دوران بارداری چیست؟

چگونه کمردرد بارداری را درمان کنیم؟

کمردرد جز یکی از عوارض بارداری است که راه درمان قطعی برای این درد وجود ندارد و با زایمان کردن این مشکل بخودی خود درمان می شود بطوریکه با روش هایی که در زیر بیان شده میتوانید از شدت درد آن کم کنید.

با افزایش وزن جنین و جلو آمدن شکم، ستون فقرات نیز به سمت جلو کشیده می‌شود و فشار بیشتری به کمر وارد خواهد شد. در عین حال تاثیر هورمون‌ها باعث شلی بیشتر عضلات و فشار بیشتر به کمر می‌شود. یکی از شکایات اصلی خانم‌ها در بارداری آگاه نبودن از نحوه کنار آمدن با کمردرد است.

آیا می‌توانند مسکن مصرف کنند؟ استفاده از کمربند یا گن بارداری لازم است؟ … مصرف بسیاری از مسکن‌ها و داروهایی که در حالت عادی برای رفع درد کمر توصیه می‌شود در بارداری ممنوع است. استفاده از پاراستامول یا استامینوفن اشکالی ندارد اما بهتر است قبل از مصرف در این رابطه با پزشک مشورت شود.

قبل از مصرف هر دارویی ابتدا دلیل کمردرد باید شناسایی شود. در بارداری معمولا با اصلاح وضعیت نشستن یا ایستادن می‌توان درد کمر را تسکین داد. در حالت نشسته خانم باردار می‌تواند پاهایش را روی چارپایه‌ای بگذارد تا گودی کمر تشدید نشود. تمرین‌های ساده نیز به اصلاح وضعیت و کاهش درد کمک می‌کنند.

کمربندهای بارداری می‌تواند در برخی شرایط بنا به صلاحدید پزشک مفید باشد و به کاهش دردکمر کمک کند. در صورتی که کمربند در خانه ندارید بستن دور کمر با شال یا روسری هم کمک‌کننده است. چند نکته کلیدی – طب سوزنی، ماساژ، یوگا یا ورزش‌هایی نظیر شنا و پیاده‌روی می‌تواند

به کاهش درد کمک کند. – افزایش وزن از جمله دلایل بروز کمردرد است. هر چه وزن بیشتری اضافه کنید، ماهیچه‌های کمر شل‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شوند. – هنگام خواب به پهلوی چپ بخوابید و کوسنی لای پایتان بگذارید تا فشار کمتری به کمر وارد شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *