عوارض مصرف نمک در ورم کردن دست ها و پاها

 عوارض مصرف نمک در ورم کردن دست ها و پاها

 

عوارض مصرف نمک در ورم کردن دست ها و پاها

علت ورم دست و پا چیست ؟ چه مواد غذایی باعث بروز تورم در دست و پا می شود ؟ در این جا پس از بررسی های زیاد محققان بیان کرده اند که نمک باعث ایجاد تورم در دست و پا می شود بخوانید عوارض مصرف نمک در ورم کردن دست ها و پاها .

مطالعات قبلی مضرات نمک در رژیم غذایی را بارها تایید کرده اند؛ ولی حاصل یک مطالعه ۲۴ ساله توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد نشان می دهد احتمال مرگ زودرس در افرادی که نمک کمتری مصرف می کنند، ۲۵ درصد کمتر از افرادی است که به غذاهای شور تمایل دارند.

 

وظایف سدیم در بدن

البته سدیم برای عملکرد بدن ضروری است؛ یون های سدیم به حمل آب در بدن کمک می کنند و نقش کنترل پالس های عصبی را برعهده دارند. با این وجود، مصرف بیش از اندازه نمک بدن را با مشکلات جدی مواجه می کند.

نمک یکی از مهمترین دلایل فشار خون بالا است. با توجه به آمار انجمن قلب آمریکا، حدود ۷۷.۹ میلیون آمریکایی به فشار خون بالا مبتلا هستند. فشار خون بالا به این معنا است که این افراد در معرض بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

دلیل ورم کردن دست و پا و صورت پس از مصرف نمک چیست؟

زمانی که نمک زیادی مصرف می شود، بدن به منظور شستن نمک، آب بیشتری در خود نگه می دارد که همین امر منجر به افزایش فشار خون می شود. دلیل ورم کردن دست و پا و صورت نیز پس از مصرف نمک همین موضوع است.

مطالعاتی که چندی پیش توسط محققان دانشگاه جینان در گوانگجوی چین صورت گرفت نشان می دهد مصرف بیش از اندازه نمک، یک عامل موثر در آسیب جدی کبدی در بزرگسالان است و علاوه بر آن، در رشد جنین اختلال وارد می کند.

بر اساس آمار سازمان غذا و دارو، غذاهای فرآوری شده مهمترین منبع سدیم هستند. به علاوه تحقیقات نشان می دهد بسیاری از غذاهای محبوب رستورانی، حاوی بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم نمک است؛ میزان نمک برخی غذاها به دو ۲۹۹۰ میلی گرم هم می رسد که بسیار بیشتر از حد مجاز در کل روز است (کارشناسان مصرف ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم نمک را در روز توصیه کرده اند).

عوارض مصرف نمک در ورم کردن دست ها و پاها

متخصصان تغذیه بعضی غذاها را بمب نمک نامیده اند؛ بنابراین از رستوران های زنجیره ای خواسته اند که غذاهای پرنمک را با برچسب هشدار در منو نمایش دهند. کارشناسان معتقدند که بسیاری از افراد میزان نمک موجود در غذا را نمی دانند و در صورت مشاهده چنین برچسب هایی، در رژیم خود تجدید نظر می کنند. برچسب دار کردن منوی رستوران ها راهکار نهایی حل مشکل فشار خون نیست ولی می تواند تلنگر مهمی در این زمینه باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.