عوارض گرد و غبار برای اضافه وزن کودک

عوارض گرد و غبار برای اضافه وزن کودک

از عوارض گردو غبار موجود در هوا برای سلامتی فرزندتان چه میدانید؟ انواع مشکلات از جمله چاقی ،  آلرژی، اختلالات هورمونی و عصبی با آلودگیی هوا پدید خواهد آمد، بهتر است بیشتر مراقب سلامتی فرزندتان در برابر آسیب های ناشی از گردو غبار باشید.

محققان می‌گویند ترکیبات ارگانیک موجود در گرد و غبار می‌تواند گیرنده‌های خاصی را در بدن فعال کند که خود عامل چاقی در کودکان است. به گفته پژوهشگران دانشگاه دوک در شمال کالیفرنیای آمریکا گرد و غباری که در منزل می‌نشیند می‌تواند زمینه چاقی را در کودکان فراهم کند. طبق مقاله‌ای که در مجله Envivonmental science and technology منتشر شده است روزانه کودکان آمریکایی ۵۰ میلی‌گرم گرد و غبار می‌خورند اما در این میزان گردو غبار ۳۰ ترکیب ارگانیک نیمه فعال وجود دارد که می‌تواند بر سلامت اثر منفی بگذارد.

به عنوان مثال این ترکیبات با فعال کردن گیرنده PPAR گاما که در متابولیسم چربی دخالت دارد می‌تواند باعث افزایش وزن کودکان شود. در ضمن گرد و غبار می‌تواند عامل آلرژی، اختلالات هورمونی و عصبی باشد. محققان می‌گویند بررسی‌های بسیاری نشان داده فضای داخل خانه‌ها معمولا آلوده است و باید بیشتر مراقب کودکان باشیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.