عوامل تاثیرگذار بر شکل‌گیری شخصیت اطفال

عوامل تاثیرگذار بر شکل‌گیری شخصیت اطفال

الگوی زندگی والدین تاثیر زیادی بر شکل گیری شخصیت خردسالان خواهد گذاشت، رفتارهای پدرومادر در مسائل مختلف میتواند روی فرزند وی اثرگذار باشد. همچنین محیط مدرسه و مربیان و دانش آموزان هم در زندگی کودکان نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

اگرچه کودکان درگیر فعالیت‌های روزانه مدرسه، فعالیت‌های فوق برنامه و دوستان خودشان می‌شوند، اما هنوز هم چشم‌شان به پدر و مادر است و از نظر روانی تحت تاثیر آن‌ها قرار دارند. دو مورد از مهم‌ترین جنبه‌هایی که پدر و مادر را در مقام الگوی خوب برای زندگی تعریف می‌کنند، مثال زدن و داشتن آمادگی برای برقراری ارتباط است. پدر و مادر با استفاده از مثال زدن‌های مختلف، به فرزندشان کمک می‌کنند تا انتخاب‌های سالم‌تری انجام دهد.

علاوه بر این، وقتی که پدر و مادر همیشه آماده برقراری ارتباط هستند و با روی خوش با دیگران مواجه می‌شوند، می‌توانند به فرزندشان یاد بدهند که با مسائل مختلف زندگی به‌خوبی مقابله کنند. به نظر متخصصان، داشتن الگوی زندگی خوب با تاثیر مثبتی در شکل‌گیری شخصیت کودکان همراه است. در واقع، کودکانی که دارای الگوی زندگی خوب هستند، سطح بالاتری از اعتماد به نفس را نسبت به دیگران دارندو از نظر تحصیلی در شرایط بهتری قرار می‌گیرند. معلم‌ها و مربیان نیز می‌توانند تاثیر مثبتی در زندگی دانش‌آموزان بگذارند. معلم‌ها، نمونه‌های مهمی هستند که ارزش آموزش و اهمیت پرورش ذهن را به کودکان نشان می‌دهند. مربیان ورزشی هم از اهمیت خاصی در زندگی کودکان برخوردار هستند، چون اهمیت تناسب اندام، تلاش تیمی و بازی جوان‌مردانه با آن‌ها معنا پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *