فواید مصرف صبحانه متعادل برای دانش آموزان

فواید مصرف صبحانه متعادل برای دانش آموزان

 

مصرف یک صبحانه متعادل و  مقوی می تواند در تقویت هوش و ذهن دانش آموزان تاثیرات مفیدی بگذارد. سعی کنید از مواد غذایی سالم برای خردسالانتان استفاده کنید تا در پیشرفت تحصیلی آن ها نیز نقش داشته باشید.

محققان می‌گویند کودکانی که صبحانه متعادل و غنی از ریزمغذی‌ها دریافت می‌کنند نمره‌های درسی بالاتری می‌گیرند. بر اساس تحقیقی که مشروح آن در مجله Public Health Nutrition منتشر شده است، صرف صبحانه کامل وغنی از ریزمغذی‌ها نه تنها از چاقی و بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند بلکه می‌تواند عامل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان باشد. محققان دانشگاه Cardiff در ولز پس از زیر نظر گرفتن ۵ هزار کودک ۱۱-۹ ساله و زیر نظر گرفتن نمره‌های درسی آنها اعلام کردند کودکانی که صبحانه می‌خورند ۲ برابر کودکانی که از مواد غذایی بی‌ارزش مثل چیپس، شکلات و غذاهای صنعتی استفاده می‌کنند در مدرسه موفق هستند.

در ژانویه ۲۰۱۴ مجله تخصصی Public Health Nutrition در مقاله‌ای نوشت: نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند بیش از دیگران در بزرگسالی در معرض ابتلا به نشانگان متابولیک و ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، سکته مغزی و دیابت هستند. متخصصان می‌گویند ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن یعنی ۵۰۰-۴۰۰ کالری دریافتی برای یک فرد بزرگسال باید از طریق صبحانه تامین شود. در یک صبحانه کامل باید از غلات کامل، پروتئین، لبنیات، میوه و نوشیدنی استفاده کرد.

محققان ثابت کرده‌اند کسانی که صبحانه می‌خورند، راحت‌تر می‌توانند وزن مناسب خودشان را حفظ کنند. خوردن مقدار متعادلی کربوهیدرات، پروتئین بدون چربی و حتی کمی دسر می‌تواند کمک‌تان کند که برای باقی روز، انتخاب‌های غذایی سالم‌تری داشته باشید. با خوردن یک صبحانه‌ مفصل (همراه با دسر)، بدن ما احساس سیری می‌کند و نیازی به این ندارد که با خرده‌خواری و میل و هوس غیرواقعی به خوردن، مدام به‌دنبال جبران کالری‌های از دست رفته باشد، این کار به‌نوبه‌ خود به ترویج عادات درست غذاخوردن کمک می‌کند و باعث می‌شود وزن مناسب خودتان را حفظ کنید.

   افزایش تمرکز

زمانی‌که می‌خوابیم، بدن‌مان برای یک مدت‌زمان طولانی بدون سوخت است. با حذف وعده‌ صبحانه، بدن‌تان در حالت خواب باقی می‌ماند و انرژی اضافی را از مخزن ذخیره‌اش دریافت می‌کند. این امر باعث می‌شود بدن و مغزتان سخت‌تر تلاش و هورمون‌های استرس آزاد کنند و درنهایت باعث شوند که احساس خستگی و رخوت داشته باشید. خوردن ترکیبی متعادل از کربوهیدرات‌های سالم، پروتئین و چربی، به روند سوخت‌گیری‌تان کمک می‌کند و به بدن و مغزتان نیرویی را می‌دهد که برای افزایش تمرکز و توجه در باقی روز نیاز دارید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.