قرار دادن دسر در رژیم کاهش وزن

قرار دادن دسر در رژیم کاهش وزن

تاثیر دسرها در رژیم غذایی

معمولا گاهی اوقات افراد فکر می کنند که خوردن دسر باعث چاقی آنها می شود و آن را در برنامه غذایی خود قرار نمی دهند در مطلب زیر یک رژیم غذایی برایتان قرار داده ایم که دسر در آن گنجانده شده است.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد کاهش وزن را دارند و نمی‌توانند خوردن مواد شیرین را کنار بگذارند باید در این مقاله همراه ما باشید. در حالیکه کاهش مصرف مواد شیرین می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد اما دست کشیدن از دسر کار آسانی نیست. بیشتر افراد تلاش می‌کنند به همراه کاهش وزن مصرف دسر را کمتر کنند و زمانی که به هدف خود دست می‌یابند مصرف دوباره دسر را از سر می‌گیرند. اینکار باعث افزایش وزن می‌شود. خوشبختانه، برای کاهش وزن نیازی نیست دسر را به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم چند مورد از ترفندهای ساده برای اینکار را با هم مرور کنیم.

از دسرهایی استفاده کنید که کالری اندکی دارند:

اگر نمی‌توانید به طور کامل از مصرف دسر دست بکشید، می‌توانید از دسرهایی استفاده کنید که کالری اندکی دارند. به عنوان مثال خوردن ماست منجمد؛ پودینگ عاری از شکر یا بستنی یخی کم شکر می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از ژله‌های کم کالری و کلوچه جوی دوسر استفاده کنید. هر کدام از دسرهایی که مصرف می کنید باید ۱۰۰ کالری یا کمتر داشته باشد. خوردن موادی همچون بستنی معمولی، پای، کیک‌های مختلف و شکلات‌ها در این میان توصیه نمی‌شود.

مواد تشکیل دهنده دسر را با مواد سالم جایگزین کنید:

زمانی که می خواهید دسر مورد علاقه خود را در منزل تهیه کنید، بهتر است موادی را جایگزین نمایید که کالری اندکی دارند. این مواد عبارتند از:

مواد کم کالری برای جایگزین کردن

شربت                  سس سیب، پوره میوه‌های مختلف، شربت بدون شکر
شکر                    به جای شکر می‌توانید از مواردی همچون دارچین، وانیل یا جوز هندی استفاده کنید و مقدار شکر را به حداقل برسانید.
خامه ترش                    خامه ترش بدون چربی یا ماست ساده بدون چربی
شیر پرچرب                  شیر بدون چربی
شیر تغلیظ شده               شیر تغلیظ شده بدون چربی
کمپوت میوه                   کمپوت میوه در آب یا میوه تازه
یک عدد تخم مرغ کامل        دو عدد سفیده تخم مرغ
پنیر خامه ای                 پنیر خامه ای بدون چربی یا پنیر کلبه بدون چربی
مارگارین، کره و خامه       استفاده حداقل از این مواد و جایگزین کردن آن با سس سیب یا پوره آلو

کالری‌های ورودی به بدن را بشمارید:

زمانی که می خواهید وزن خود را کم کنید باید کالری کمتری مصرف نمایید. بهترین روش برای انجام اینکار استفاده از مواد سالم است اما زمانی که به تعداد کالری‌های ورودی به بدن دقت می‌کنید می‌توانید این فرایند را ساده تر کنید. موسسه ملی قلب، ریه و خون بیان کرده است که بیشتر زنان باید کالری‌های مصرفی خود را به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز کاهش دهند تا بتوانند وزن خود را بکاهند. مردان نیز برای رسیدن به اهداف خود در زمینه کاهش وزن باید مصرف کالری‌های روزانه را به ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری برسانند.انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کنند زنان بیشتر از ۱۰۰ کالری را از مواد شیرین دریافت نکنند و مردان نیز بیشتر از ۱۵۰ کالری از مواد شیرین وارد بدن نکنند.

به مواد شیرین پروتئین اضافه کنید:

اضافه کردن پروتئین به وعده غذایی می‌تواند در مصرف کالری های کمتر به شما کمک کند. پروتئین می‌تواند بیشتر از سایر مواد مغذی شما را سیر نگه دارد. به عنوان مثال سعی کنید موادی همچون آجیل‌ها یا دانه‌ها را به ماست منجمد و آجیل‌ها، کره بادام زمینی یا پروتئین Whey را به کلوچه تهیه شده از جوی دوسر یا سایر مواد اضافه کنید.با اینکه مصرف شیرینی‌ها در طول فرایند کاهش وزن توصیه نمی‌شود اما شما می‌توانید با ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم از این مواد در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.