قوی شدن ضربان قلب کودک از هفته نوزدهم بارداری

قوی شدن ضربان قلب کودک از هفته نوزدهم بارداری

اطلاعاتی در مورد هفته نوزدهم بارداری

مطلب زیر شرح حال جنین در هفته نوزدهم بارداری می باشد که در این هفته ضربان قلب جنین به دو برابر ضربان قلب یک انسان معمولی می رسد امیدوارم که از مطلب زیر لذت ببرید.

ماده‌ای پنیری مانند پوست را پوشش می‌دهد. این پوشش پنیری چسبان علاوه بر اینکه در تنظیم دمای بدن کمک می‌کند، مادامی که کودک در مایع مخصوص کیسه‌ی آب غوطه‌ور است از پوستش محافظ می‌کند. به محض آنکه کودک شما متولد می‌شود، بیشتر این ماده‌ی پنیری از بین می‌رود. اکنون ضربان قلب کودک قوی‌تر شده و دوبرابر سریع‌تر از قلب شما می‌تپد.

او احتمالا در حال تمرین است گاهی لگد می‌زند، گاهی دست هایش را تکان می‌دهد و از آنجایی که در مایعی آمنیوتیک شناور است حسابی برای خودش جولان می‌دهد. این آقا یا خانم بلا تصمیمش را گرفته تا بنای ناسازگاری را بگذارد. هرزمانی که شما تصمیم می‌گیرد بخوابید تازه لگدپرانی‌هایش شروع می‌شود خوب حق دارد حوصله‌اش سر می‌رود او دوست دارد شما راه بروید و او بخوابد به همین دلیل است که نوزادان با تکان دادن در آغوش مادران آرام می‌شوند.

او اکنون به اندازه یک انبه یا سیب شده است. اگر چه در انبارغذایی او در کیسه آب هیچ ماده غذایی وجود ندارد اما حس چشایی او کار می‌کند. اگرچه سایر حس مثل لامسه و بویایی نیز به کار افتاده‌اند اما فعلا هیچ تجربه ای برای استفاده از حس‌هایش ندارد.

در واقع در هفته نوزدهم  سلول‌های عصبی او در حال فعالیت بر روی حس‌های پنج گانه جنین است تقریبا دیگر اعضای بدنش به حد تعادل رسیده دیگر خبری از کله بزرگ و پاهای کوچکش نیست همه اینها با هم رشد کرده‌اند. پوست جنین در این هفته با ماده‌ای «ورنیکس» پوشانده  می‌شود که حالت لغزنده و سفیدی دارد بدن او را از خشکی محافظت می کند. این پوشش نرم و لیز حرکت کودک در مجرای زایمان را نیز آسان تر می‌کند.

سیم پیچی‌های مغز او هم در هفته نوزدهم به‌تدریج شکل گرفته و حالا ارتباط بین رشته‌های عصبی عضلات و مغز به خوبی برقرارشده است. جنین شما می‌تواند بر روی اعضای بدنش کنترل داشته باشد. مایع مغزی-نخاعی که اطراف مغز و نخاع او را احاطه کرده در شبکه عروقی مغز او تشکیل می‌شود.

در این هفته جوانه‌های دندان‌های دائمی او پشت دندان‌های شیری رشد می‌کنند. جنین به راحتی مایع آمنیوتیکی را می‌نوشید. روده‌های جنین نیز کار را شروع می‌کنند و با ترشح شیره روده  جذب مایع آمنیوتیک را افزایش می‌دهند پس از آن کلیه‌ها این مایع را تصفیه و داخل آب آمینون ادرار می‌کند. نگران نباشید مایع آمنیون هر چند ساعت یکبار تصفیه می‌شود.

دخترکوچولوی شما الان ۶ میلیون تخمک در دستگاه تناسلی خود انبار کرده که کم‌کم در زمان تولد به ۲ میلیون تخمک می‌رسد. شاید از این هفته به بعد دیگر نتوان خیلی خوب رگ‌های بدنش را دید چرا که رنگ دانه های پوستی به نام « ملانوسیت» کارشان را آغاز کرده‌اند.

قد: ۲۶.۷ سانتی متر

وزن: ۳۵۳ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *