مارمالاد شاتوت ویژه سفره افطار + خواص فوق العاده شاتوت

مارمالاد شاتوت ویژه سفره افطار + خواص فوق العاده شاتوت

طرز تهیه مارمالاد شاتوت

در مطلب زیر طرز تهیه مارمالاد شاتوت را برایتان قرار داده ایم. با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان میتوانید سفره های افطارتان را با انواع مارمالاد ها رنگی نمایید . شاتوت یکی از پرخاصیت ترین میوه ها می باشد که در زیر به خواص بی نظیر این میوه اشاره می کنیم.

پودر ژله شاتوت : ۱ بسته معادل ۱۰۰ گرم. با این مقدار پودر ژله، مارمالاد تقریباً سفت خواهد شد (مناسب برای استفاده در تارت). در صورتی که بخواهیم مارمالاد شل‌تری تهیه کنیم، می‌توان نصف پودر ژله را مصرف کرد.
شکر : دو لیوان سرخالی معادل ۴۰۰ گرم
شاتوت حدود دو لیوان : نیم کیلوگرم

روش تهیه مارمالاد شاتوت

نیم کیلوگرم یا دو لیوان شاتوت را در مخلوط‌ کن ریخته تا پوره شاتوت به دست آید.
پوره شاتوت و ۴۰۰ گرم شکر را در قابلمه ریخته، روی حرارت زیاد گذاشته تا به جوش آید. حدود سه الی پنج دقیقه بجوشد. مرتب آن را هم می‌زنیم تا سر نرود.
برای تهیه مارمالاد نسبتاً سفت، یک بسته پودر ژله شاتوت را در یک لیوان آب جوش حل کرده، به مارمالاد اضافه می‌کنیم و شعله را خاموش می‌کنیم.
برای تهیه مارمالاد شل‌تر، نصف بسته پودر ژله را مستقیماً به مارمالاد اضافه کرده، هم می‌زنیم و شعله را خاموش می‌کنیم.
مارمالاد را در یخچال قرار می‌دهیم تا سرد شود. مارمالاد را می‌توان برای صبحانه یا در تهیه تارت یا شیرینی‌های دیگر نیز استفاده کرد.

کالری موجود در مارمالاد شاتوت

مقدار کالری موجود در کل مارمالاد ۲۳۵۰ کیلوکالری می‌باشد.
مقدار کالری موجود در یک قاشق مرباخوری از مارمالاد شاتوت حدود ۳۰ کیلوکالری می‌باشد.

خواص شاتوت

شا توت گونه ای از توت است که اصل آن از ایران است. بین خانواده توت، درخت شاتوت از همه کوچک تر است . این درخت طول عمر طولانی ای دارد و می تواند برای چند صد سال زنده بماند .

میوه شاتوت بزرگتر از توت سفید است و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه اش ترش و شیرین و مطبوع است. شاتوت را می توان به شکل های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد.

وجود مواد مغذی بسیار و نقش هم افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.

محققان انجمن تغذیه آمریکا، شاتوت را در مقایسه با ۴۰ نوع میوه تازه دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی قرار داده اند که دارای فیتوکمیکال های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه ای است که رنگ سیاه شا توت از آن ناشی می شود.
شا توت خواص مفیدی برای سلامت دارد، از جمله جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری های وابسته به سن و سکته مغزی.

شاتوت ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده (در هر ۱۰۰ گرم، ۴۳ کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن هستند.

این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان بالایی است.
مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت زا افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال های آزاد مضر برای بدن مبارزه می کنند.

شاتوت ها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و یتامین E هستند.

شاتوت ها منبع خوبی از آهن هستند که بندرت در دیگر انواع توت ها پیدا می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *