محکم شدن استخوان آیا با خوردن سالاد امکان پذیر است؟

محکم شدن استخوان آیا با خوردن سالاد امکان پذیر است؟

راههای محکم شدن استخوان

در مطلب زیر در مورد استخوان ها تاثیر خوردن سالاد بر آنها صحبت شده که راههای محکم شدن استخوان ها را برای شما کاربران سایت روزنه آنلاین آورده شده است امید.ارم که از مطلب زیر استفاده کنید.

می‌خواهیم یک راز کوچک را با شما درمیان بگذاریم: برای ساخت استخوان‌های قوی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، علاوه بر مصرف لبنیات، راه دیگری نیز وجود دارد.

یک بررسی تحقیقی جدید که در مجله بین المللی پوکی استخوان منتشر شد، نشان می‌دهد که ترکیبات طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات به نام نمک‌های پتاسیم قلیایی، با کاهش سرعت تحلیل یا تجزیه استخوان و کاهش میزان کلسیمی که از طریق ادرار دفع می‌کنید، می‌توانند استخوان‌های قوی بسازند.

برای رسیدن به این نتیجه، محققان به تجزیه و تحلیل ۱۴ مطالعه پرداختند که در آن به شرکت‌کنندگان، یکی از دو نمک پتاسیم قلیایی ــ سیترات پتاسیم و پتاسیم کربنات ــ معادل مصرف ۷ تا ۸ وعده میوه و سبزی در روز داده شد.

دکتر هلن لمبرت، نویسنده این مطالعه می‌گوید: در واقع تحلیل استخوان، یک فرایند طبیعی است که با تشکیل استخوان همراه است. اما برای بعضی از افراد، تجزیه استخوان، بیشتر از رشد آن است که باعث تشکیل استخوان‌های شکننده و ضعیف می‌شود که به راحتی می‌شکنند. بنابراین شاید کاهش تحلیل استخوان به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند یا برای افرادی که در حال حاضر به پوکی استخوان مبتلا هستند، مفید باشد.

لمبرت می‌گوید: بنظر می‌رسد این نمک‌ها با خنثی سازی اسید اضافی در بدن که می‌تواند به تجزیه استخوان کمک کند، باعث بهبود شرایط این افراد می‌شوند.

برای افزایش مصرف این نمک‌ها، محصولات تازه‌ای که سرشار از پتاسیم هستند را انتخاب کنید مانند اسفناج، برگ چغندر، آووکادو، سیب زمینی شیرین، چغندر، پرتقال، سویا همراه با پوست بیرونی‌اش و کشمش. اینها حاوی سیترات پتاسیم هستند که مقداری از آن در بدن به “بی کربنات پتاسیم” تبدیل می‌شود. سبزیجات تیره برگ دار نیز منبع بسیار خوبی هستند و همچنین سرشار از کلسیم استخوان ساز، منیزیم و ویتامین K می‌باشند که باعث افزایش توجه شما به استخان هایتان می شوند.

یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید: لمبرت می‌گوید در حالیکه سالادهای قدیمی‌مان استحکام استخوان‌ها را افزایش می‌دهند اما بعید است که میوه‌ها و سبزیجات بتوانند به تنهایی کلسیم و ویتامین D کافی برای شما فراهم کنند بنابراین بخاطر این مطالعه، لبنیات را کنار نگذارید. اگر به دلایل بهداشتی، لبنیات را از رژیم غذایی‌تان حذف کرده‌اید، تا جایی که می‌توانید این مواد مغذی مهم را از طریق مصرف مواد غذایی مانند شیر بادام یا سویای غنی شده، ماهی ساردین و کنسرو سالمون به بدنتان برسانید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.